Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Kraina wódki (Jiǔguó) oraz Męczarnie kołowrotu życia i śmieci (Shēngsǐ píláo) Mo Yana jako przykłady chińskiej powieści postmodernistycznej

dc.abstract.enThe aim of the work is a critical analysis of the metafictional narratives of two novels by Mo Yan: The Republic of Wine (Jiǔguó, 酒国) and Life and Death Are Wearing Me Out (Shēngsǐ píláo, 生死疲劳). Assuming that both novels are deeply embedded in both the Chinese literary tradition and Western postmodern poetics, the author puts forward the thesis that they are an example of Chinese postmodern novel. In the first chapter, the author introduces the theoretical and literary context needed to specify the most important elements of the poetics of the postmodern novel, the second chapter presents the issue of postmodern literature in the Chinese context. The next three chapters contain an analysis of the novels The Republic of Wine and Life and Death Are Wearing Me Out in the context of the theoretical and literary categories presented in the introductory chapters and the specificity of Chinese postmodernism.
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza krytyczna metafikcyjnych narracji dwóch powieści Mo Yana: Kraina wódki (Jiǔguó, 酒国) oraz Męczarnie kołowrotu życia i śmierci (Shēngsǐ píláo, 生死疲劳). Wychodząc z założenia, że obie powieści są głęboko osadzone zarówno w chińskiej tradycji literackiej, jak i zachodniej poetyce postmodernistycznej, Autorka stawia tezę, iż są one przykładem chińskiej powieści postmodernistycznej. W rozdziale pierwszym wprowadza kontekst teoretycznoliteracki potrzebny do wyszczególnienia najważniejszych elementów poetyki powieści postmodernistycznej, drugi rozdział przedstawia zagadnienie literatury postmodernistycznej w kontekście chińskim. Kolejne trzy rozdziały zawierają analizę powieści Kraina wódki oraz Męczarnie kołowrotu życia i śmierci w kontekście zaprezentowanych we wprowadzających rozdziałach kategorii teoretycznoliterackich oraz specyfiki chińskiego postmodernizmu.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Orientalistyczny
dc.contributor.authorKuźniar, Kamila
dc.date.accessioned2025-01-09T12:46:21Z
dc.date.available2025-01-09T12:46:21Z
dc.date.defence2024-07-02
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-22
dc.description.promoterKasarełło, Lidia
dc.description.reviewerKasarełło, Lidia
dc.description.reviewerReliga, Małgorzata
dc.identifier.apd231915
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163524
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enMo Yan
dc.subject.enpostmodernist fiction
dc.subject.enJiuguo
dc.subject.enShengsi pilao
dc.subject.enChinese literature
dc.subject.enhouxinshiqi
dc.subject.encarnival
dc.subject.enmetafiction
dc.subject.enThe Republic of Wine
dc.subject.enLife and Death Are Wearing Me Out
dc.subject.plMo Yan
dc.subject.plpowieść postmodernistyczna
dc.subject.plKraina wódki
dc.subject.plShengsi pilao
dc.subject.plJiuguo
dc.subject.plliteratura chińska
dc.subject.plhouxinshiqi
dc.subject.plkarnawał
dc.subject.plmetafikcja
dc.titleKraina wódki (Jiǔguó) oraz Męczarnie kołowrotu życia i śmieci (Shēngsǐ píláo) Mo Yana jako przykłady chińskiej powieści postmodernistycznej
dc.title.alternativeMo Yan’s The Republic of Wine (Jiǔguó) and Life and Death Are Wearing Me Out (Shēngsǐ píláo) As Examples of the Chinese Postmodernist Novel
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication