Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Stereotypes Selbstbild der Deutschen anhand ausgewählter Kulturtexte

dc.abstract.enThis master's thesis addresses the topic of German autostereotypes based on selected cultural texts. The thesis presents the self-image of Germans and the way they are portrayed in selected cultural texts. The thesis also aims to determine to what extent the stereotypes that are well-known and culturally ingrained still reflect reality. To better illustrate this comparison, the results of an author's own survey, created for this thesis and conducted among Germans, mainly in North Rhine-Westphalia, will also be discussed in considerable detail. Moreover, this thesis will seek to answer the question if German society can still be strictly defined through the prism of long-established stereotypes, or if this approach should begin to consider society as a collection of individuals, avoiding generalising all Germans within the strictly defined behavioural framework known so far.
dc.abstract.languagede
dc.abstract.otherDie vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit dem Thema der deutschen Autostereotype anhand ausgewählter Kulturtexte. Die Arbeit stellt somit das Selbstbild der Deutschen dar, sowie die Art und Weise, wie sie in ausgewählten Kulturtexten dargestellt werden. Das Ziel der Diplomarbeit ist es auch zu zeigen, inwieweit die bekannten und kulturell verankerten Stereotypen noch der Realität entsprechen. Um diesen Vergleich besser zu veranschaulichen, werden auch die Ergebnisse einer eigenen Umfrage, die speziell für diese Arbeit erstellt und unter Deutschen, hauptsächlich in Nordrhein-Westfalen, durchgeführt wurde, ausführlich diskutiert. Diese Arbeit wird auch dazu beitragen, die Frage zu beantworten, ob die deutsche Gesellschaft immer noch streng durch das Prisma der seit langem etablierten Stereotypen definiert werden kann oder ob man anfangen sollte, die Gesellschaft als eine Sammlung von Individuen zu betrachten, ohne weiterhin alle Deutschen innerhalb des streng definierten Rahmens des bisher bekannten Verhaltens zu verallgemeinern.
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska podejmuje temat niemieckich autostereotypów na podstawie wybranych tekstów kultury. W pracy zostaje zatem przedstawiony autowizerunek Niemców, a także sposób, w jaki są oni przedstawiani w wybranych tekstach kultury. Praca ma również na celu wykazanie w jakim stopniu znane i zakorzenione w kulturze stereotypy odzwierciedlają nadal rzeczywistość. W celu lepszego zobrazowania tego porównania zostaną również szczegółowo omówione wyniki własnej ankiety, utworzonej na potrzeby niniejszej pracy magisterskiej i przeprowadzonej wśród Niemców, głównie w Nadrenii Północnej-Westfalii. Praca ta pomoże również odpowiedzieć na pytanie czy społeczeństwo niemieckie można określać nadal ściśle przez pryzmat zakorzenionych od dawna stereotypów, czy też to podejście powinno zacząć uwzględniać społeczeństwo jako zbiór jednostek, nie generalizując wciąż wszystkich Niemców w ściśle określonych ramach zachowań znanych do tej pory.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Neofilologii
dc.contributor.authorPiórek, Sylwia
dc.date.accessioned2025-01-09T11:37:18Z
dc.date.available2025-01-09T11:37:18Z
dc.date.defence2024-12-19
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-12-10
dc.description.promoterGórajek, Anna
dc.description.reviewerJamiołkowski, Michał
dc.description.reviewerGórajek, Anna
dc.identifier.apd237531
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161012
dc.languagede
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enAutostereotype
dc.subject.enrespect of rules
dc.subject.enculture
dc.subject.enpunctuality
dc.subject.enstereotype
dc.subject.enseparation of private and work life
dc.subject.enprejudice
dc.subject.entime management
dc.subject.languagede
dc.subject.otherAutostereotyp
dc.subject.otherBefolgung von Regeln
dc.subject.otherKultur
dc.subject.otherPünktlichkeit
dc.subject.otherStereotyp
dc.subject.otherTrennung von Privat- und Berufsleben
dc.subject.otherVorurteil
dc.subject.otherZeitplanung
dc.subject.plAutostereotyp
dc.subject.plprzestrzeganie zasad
dc.subject.plkultura
dc.subject.plpunktualność
dc.subject.plstereotyp
dc.subject.ploddzielanie życia prywatnego od zawodowego
dc.subject.pluprzedzenie
dc.subject.plplanowanie czasu
dc.titleStereotypes Selbstbild der Deutschen anhand ausgewählter Kulturtexte
dc.title.alternativeStereotypowy autowizerunek Niemców na podstawie wybranych tekstów kultury
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication