Artykuł recenzyjny
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Organizacja konferencji prasowych z uwzględnieniem zmian wywołanych przez pandemię COVID-19

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T19:02:13Z
dc.abstract.plPerspektywa podziału na branże daje możliwość zrealizowania bardziej zaawansowanych analiz dotyczących rodzaju oraz częstotliwości występowania kryzysów wizerunkowych. Cel: Prezentacja przykładowego sposobu wyselekcjonowania branż opresyjnych na podstawie modelu odnoszącego się do wiodących gałęzi polskiej gospodarki. Metody badań: Badania ilościowe za pomocą ankiety audytoryjnej przeprowadzone wśród specjalistów PR oraz analiza desk research, m.in. Listy 500 dziennika Rzeczpospolita. Wyniki i wnioski: Badania wykazały, że na rynku funkcjonuje pewna grupa branż, które są szczególnie narażone na występowanie komunikacyjnych sytuacji kryzysowych. Wyniki pokazują, że przedsiębiorstwa wchodzące w ich skład (np. reprezentujące sektor publiczny, spożywczy, farmaceutyczny czy telekomunikacyjny) silniej przyciągają do siebie kryzysy wizerunkowe i częściej są zmuszone nimi zarządzać. Dlatego działalność badanych firm została zanalizowana na zasadzie działania magnesu kryzysowego, który przyciąga wiele niekorzystnych zjawisk z otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego organizacji. Wartość poznawcza: Zaprezentowane wyniki mogą stanowić wsparcie zarówno dla oceny efektów public relaions, jak i dla technik medioznawczych (np. analizy przekazu medialnego).
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorTworzydło, Dariusz
dc.date.accessioned2024-01-25T16:09:15Z
dc.date.available2024-01-25T16:09:15Z
dc.date.issued2022
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number1
dc.description.volume23
dc.identifier.doi10.33077/UW.24511617.SM.2022.1.675
dc.identifier.issn1641-0920
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/115045
dc.identifier.weblinkhttps://studiamedioznawcze.eu/index.php/studiamedioznawcze/article/download/675/558
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.relation.ispartofStudia Medioznawcze
dc.relation.pages1136-1153
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plkryzysy wizerunkowe
dc.subject.plmodel analityczny
dc.subject.plopresyjność branży
dc.subject.plpublic relations
dc.subject.plzarządzanie kryzysowe
dc.titleOrganizacja konferencji prasowych z uwzględnieniem zmian wywołanych przez pandemię COVID-19
dc.typeReviewArticle
dspace.entity.typePublication