Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Rola Sztuk Walki w procesie wychowania na przykładzie Tang Soo Do

dc.abstract.enMartial arts and education? Could the combination of both of these things correlate together? Can martial arts have an impact on upbringing? These types of questions gave rise to a work on the role of martial arts in the educational process based on the example of Tang Soo Do. The work consists of four chapters and broadly discusses issues related to the upbringing process, martial arts and what connects these two areas of life. The research in this work was based on the author's own surveys, standardized interviews, and the author's own observations based on her experience in the field of martial arts. The aim of the work was to analyze the relationship between martial arts and the educational process and to check whether such a relationship is possible. The research results confirmed the hypotheses established in the methodological chapter, and also expanded knowledge about martial arts and their importance in the context of education.
dc.abstract.plSztuki walki i wychowanie? Czy połączenie obu tych kwestii może wspólnie korelować? Czy sztuki walki mogą mieć wpływ na wychowanie? Tego typu pytania stały się przyczyną pracy, której tematem jest rola sztuk walki w procesie wychowawczym na przykładzie Tang Soo Do. Praca składa się z czterech rozdziałów w których szeroko omawiam zagadnienia związane z procesem wychowania, sztukami walki oraz to, co łączy te dwie dziedziny życia. Badania w niniejszej pracy oparte były na ankietach własnych, wywiadach standaryzowanych, a także obserwacjach własnych autorki opartych o doświadczenie w temacie sztuk walki. Celem pracy była analiza związku między sztukami walki, a procesem wychowawczym oraz sprawdzenie czy taka zależność jest możliwa. Wyniki badań potwierdziły założone w rozdziale metodologicznym hipotezy, a także poszerzyły wiedzę na temat sztuk walk oraz ich znaczeniu w kontekście wychowania.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji
dc.contributor.authorBanaszek, Wiktoria
dc.date.accessioned2025-01-09T12:47:11Z
dc.date.available2025-01-09T12:47:11Z
dc.date.defence2024-06-19
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-04
dc.description.promoterMisztal, Wojciech
dc.description.reviewerMisztal, Wojciech
dc.description.reviewerPrzesławski, Tomasz
dc.identifier.apd231766
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163894
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enTang Soo Do
dc.subject.enThe educational process
dc.subject.enmartial arts
dc.subject.plProces wychowawczy
dc.subject.plsztuki walki
dc.subject.plTang Soo Do
dc.titleRola Sztuk Walki w procesie wychowania na przykładzie Tang Soo Do
dc.title.alternativeThe role of Martial Arts in the educational process on the example of Tang Soo Do
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication