Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Rola mediów społecznościowych w przebiegu kampanii wyborczej Donalda Trumpa i Hillary Clinton w latach 2015-2016

Uproszczony widok
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza mediów społecznościowych pod kątem działań politycznych i osiągania wyznaczonych celów w tym obszarze, na przykładzie wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku. Badanie obejmuje sposób prowadzenia kampanii wyborczej w mediach społecznościowych przez Donalda Trumpa i Hillary Clinton w latach 2015-2016, ze szczególnym uwzględnieniem kreowanego wizerunku poprzez publikowane przez nich treści. W związku ze znaczną zmianą w pozyskiwaniu informacji z mediów tradycyjnych i przepływie widowni do mediów społecznościowych, praca wskazuje na możliwości jakie dają „nowe media” jako narzędzie komunikacji. Dodatkowo, analiza uwzględnia efektywność poszczególnych platform społecznościowych w kontekście mobilizacji elektoratu czy szerzenia narracji politycznych. Praca stara się również odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu obecność w mediach społecznościowych przyczyniła się do sukcesu wyborczego poszczególnych kandydatów. Analiza ta ma na celu lepsze zrozumienie dynamicznych zmian w sposobie prowadzenia kampanii politycznych w erze cyfrowej.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorChrzanowska, Patrycja
dc.date.accessioned2025-01-20T14:55:14Z
dc.date.available2025-01-20T14:55:14Z
dc.date.defence2024-07-03
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-21
dc.description.promoterRaczkowska, Agata
dc.description.reviewerKożdoń-Dębecka, Monika
dc.description.reviewerRaczkowska, Agata
dc.identifier.apd231981
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165887
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plfake news
dc.subject.plalgorytm
dc.subject.pldziennikarstwo obywatelskie
dc.subject.plpersonalizacja
dc.titleRola mediów społecznościowych w przebiegu kampanii wyborczej Donalda Trumpa i Hillary Clinton w latach 2015-2016
dc.title.alternativeThe role of social media in the election campaigns of Donald Trump and Hillary Clinton in 2015-2016
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication