Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Aptitudes musicales vs aptitudes langagières – quelles interdépendances d'après des théories subjectives ?

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis study examines the subjective theories of five respondents, who have experience in broadly defined music and language education, regarding the relationship between musical and linguistic abilities. The responses were collected using a qualitative approach in the form of semi-structured interviews. The results indicate a significant discrepancy between the subjective theories of the respondents, although common thematic blocks have also emerged, such as the issue of auditory perception or consistency in exercising.
dc.abstract.languagefr
dc.abstract.otherCette étude examine les théories subjectives de cinq répondants, ayant une expérience de l'éducation musicale et linguistique, concernant la relation entre les compétences musicales et linguistiques. En utilisant une approche qualitative sous forme d'entretiens semi-directifs, les réponses à cinq questions de recherche ont été recueillies. Les résultats obtenus indiquent un écart important entre les théories subjectives des répondants, bien qu’il y ait également des thèmes communs, tels que la question de l'ouïe ou de la régularité des exercices.
dc.abstract.plNiniejsza praca bada teorie subiektywne pięciu respondentów, z doświadczeniem pobierania szeroko pojętej edukacji muzycznej i językowej, dotyczące zależności między zdolnościami muzycznymi i językowymi. Przy wykorzystaniu podejścia jakościowego w formie wywiadów o charakterze wpół otwartym zostały zebrane odpowiedzi na pięć pytań badawczych. Uzyskane wyniki wskazują na duży rozdźwięk między teoriami subiektywnymi badanych, choć pojawiły się także wspólne bloki tematyczne, takie jak kwestia słuchu czy systematyczności ćwiczeń.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentInstytut Romanistyki
dc.contributor.authorSiewirska, Weronika
dc.date.accessioned2025-01-09T12:45:47Z
dc.date.available2025-01-09T12:45:47Z
dc.date.defence2024-07-04
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-27
dc.description.promoterSmuk, Maciej
dc.description.reviewerSujecka-Zając, Jolanta
dc.description.reviewerSmuk, Maciej
dc.identifier.apd232794
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163283
dc.languagefr
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enbrain
dc.subject.enmemory
dc.subject.enhearing
dc.subject.encorrelation
dc.subject.enmusical abilities
dc.subject.enlinguistic abilities
dc.subject.languagefr
dc.subject.othercerveau
dc.subject.othermémoire
dc.subject.otherouïe
dc.subject.otherinterdépendance
dc.subject.otheraptitudes langagières
dc.subject.otheraptitudes musicales
dc.subject.plmózg
dc.subject.plpamięć
dc.subject.plsłuch
dc.subject.plwspółzależność
dc.subject.plzdolności językowe
dc.subject.plzdolności muzyczne
dc.titleAptitudes musicales vs aptitudes langagières – quelles interdépendances d'après des théories subjectives ?
dc.title.alternativeZdolności muzyczne i językowe - zależności między nimi według teorii subiektywnych
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication