Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Rola badań w praktyce profesjonalnego public relations

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe aim of the paper is to present the role of research in public relations. It refers to the concept of research contained in the document “Standards of professional public relations” developed by the Social Team of Experts. The paper presents the role that the authors of that document attribute to research in the field of  PR. This view is compared with selected theoretical approaches to research and evaluation in public relations. The results of the author’s own research conducted among managers of public relations agencies within the Polish Public Relations Consultancies Association (PPRCA) are also presented and discussed. The subject of this research was the approach of the heads of agencies operating in the field of interest and the sources and dissemination of knowledge. The survey results provide information relevant to the discussion conducted in the paper and enable the development of a  preliminary evaluation model preferred by the managers of the member agencies of the PPRCA.
dc.abstract.plArtykuł ma za zadanie zaprezentowanie roli badań w  public relations. Odnosi  się do koncepcji badań zawartej w  dokumencie „Standardy profesjonalnego public relations”, opracowanym przez Społeczny Zespół Ekspertów. W  artykule przedstawiono rolę, jaką autorzy dokumentu przypisują badaniom w  PR. Pogląd ten zestawiono z  wyselekcjonowanymi teoretycznymi ujęciami problematyki badań i  ewaluacji w  public relations. Przedstawiono i  omówiono także wyniki własnych badań przeprowadzonych wśród zarządzających agencjami public relations zrzeszonymi w  Związku Firm Public Relations (ZFPR). Ich przedmiotem było podejście szefów agencji związkowych do kwestii badań w  PR oraz źródeł wiedzy i  dzielenia  się nią. Wyniki ankiety dostarczyły informacji istotnych z  punktu widzenia prowadzonej w  artykule dyskusji. Pozwoliły na opracowanie wstępnego modelu ewaluacji, który preferują zarządzający agencjami zrzeszonymi w ZFPR.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorPrzybysz, Łukasz
dc.date.accessioned2024-01-29T02:42:33Z
dc.date.available2024-01-29T02:42:33Z
dc.date.issued2020
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/159302
dc.identifier.weblinkhttps://wydawnictwo.uksw.edu.pl/zapowiedzi/656-standardy-profesjonalnego-public-relations.html
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.publisher.ministerialUniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
dc.relation.bookStandardy profesjonalnego public relations
dc.relation.pages145-166
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enresearch, public relations, standards, professional public relations, PR ethics, evaluation
dc.subject.plbadania, public relations, standardy, profesjonalne public relations, etyka PR, ewaluacja
dc.titleRola badań w praktyce profesjonalnego public relations
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication