Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-NCCC-BY-NC - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne
 

Komunikacja sponsoringowa w Polsce podczas piłkarskich Mistrzostw Świata w 2018 roku

cris.lastimport.scopus2024-02-12T19:33:23Z
dc.abstract.plArtykuł zawiera analizę komunikacji firm związanych z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018. Cel: Zdefiniowanie najczęstszych motywów, emocji do jakich sięgają sponsorzy i reklamodawcy w Polsce oraz wpływu komunikacji sponsoringowej na kibiców. Metody badań: Badania ilościowe sponsorów sportu w Polsce, badania jakościowe osób funkcjonujących od wielu lat w sporcie i sponsoringu sportowym oraz analiza własna komunikacji wybranych marek. Wyniki i wnioski: Polacy nie znają sponsorów najważniejszej dla nich i najpopularniejszej w kraju reprezentacji. Powodem jest m.in. schematyczna komunikacja firm, od wielu lat oparta o podobne i przewidywalne koncepty kreatywne, utarte schematy, nie rodzące większych emocji i nie porywające fanów. Dlatego Mundial 2018 był czasem zmarnowanych możliwości dotarcia do kibiców i zdystansowania konkurencji. Marketingowy potencjał reprezentacji piłkarskiej nie został wystarczająco wykorzystany. Wartość poznawcza: Obraz komunikacji sponsoringowej firm i jej odbioru przez kibiców podczas największej piłkarskiej imprezy świata.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorKończak, Jarosław
dc.date.accessioned2024-01-25T04:56:19Z
dc.date.available2024-01-25T04:56:19Z
dc.date.copyright2019-03-16
dc.date.issued2019
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number2
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.description.volume20
dc.identifier.doi10.33077/UW.24511617.MS.2019.2.91
dc.identifier.issn1641-0920
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/110507
dc.identifier.weblinkhttps://studiamedioznawcze.eu/index.php/studiamedioznawcze/article/download/91/65
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.relation.ispartofStudia Medioznawcze
dc.relation.pages160-172
dc.rightsCC-BY-NC
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plkomunikacja, mistrzostwa świata w piłce nożnej, piłka nożna, reklama, sponsoring sportowy
dc.titleKomunikacja sponsoringowa w Polsce podczas piłkarskich Mistrzostw Świata w 2018 roku
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication