Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Portrety wielkich postaci w filmach, analiza porównawcza na postawie: „Napoleon” Ridleya Scotta, „Żelazna Dama” Phylliady Lloyda, „Kochanica Króla” Maiwenn

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe aim of the work is a comparative analysis of three films portraying historical figures: Napoleon directed by Ridley Scott, The Iron Lady directed by Phyllida Lloyd and Jeanne du Barry directed by Maiwenn. The work discusses in detail the method of portraying outstanding figures in cinema and maintaining historical fidelity to both the characters and the events discussed. The work analyzes how these productions combine fact with fiction and how such representations influence the perception of these historical figures by modern viewers. The analysis also takes into account expert ratings and comparison with box office results. The aim is to show how different approaches to portraying historical figures influence the audience's reception of films and their commercial success.
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza porównawcza trzech filmów przedstawiających postacie historyczne: Napoleon w reżyserii Ridleya Scotta, Żelazna Dama w reżyserii Phyllidy Lloyd oraz Kochanica Króla Jeanne du Barry w reżyserii Jeanne. W pracy szczegółowo omawiany jest sposób portretowania wybitnych postaci w kinie i zachowanie wierności historycznej zarówno postaci jak i poruszanych wydarzeń. Praca analizuje jak te produkcje łączą fakty z fikcją oraz jak takie przedstawienia wpływają na postrzeganie tych postaci historycznych przez współczesnych widzów. Analiza uwzględnia również oceny ekspertów oraz porównanie z wynikami box office. Celem jest ukazanie, w jaki sposób różne podejścia do portretowania postaci historycznych wpływają na odbiór filmów przez widzów oraz ich sukces komercyjny.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorJackowska, Anna
dc.date.accessioned2025-01-20T14:53:00Z
dc.date.available2025-01-20T14:53:00Z
dc.date.defence2024-07-15
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-03
dc.description.promoterRogowski, Sławomir
dc.description.reviewerRogowski, Sławomir
dc.description.reviewerDobrowolski, Jacek
dc.identifier.apd231320
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165868
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enNapoleon
dc.subject.enthe Iron Lady
dc.subject.enJeanne du Barry
dc.subject.enfilm
dc.subject.enactor
dc.subject.enhistory
dc.subject.enportraying of a historical figure
dc.subject.plNapoleon
dc.subject.plŻelazna Dama
dc.subject.plJeanne du Barry
dc.subject.plfilm
dc.subject.plaktor
dc.subject.plhistoria
dc.subject.plportretowanie postaci historycznych
dc.titlePortrety wielkich postaci w filmach, analiza porównawcza na postawie: „Napoleon” Ridleya Scotta, „Żelazna Dama” Phylliady Lloyda, „Kochanica Króla” Maiwenn
dc.title.alternativePortraits of great characters in films, a comparative analysis based on: Ridley Scott's 'Napoleon', Phylliad Lloyd's 'The Iron Lady', Maiwenn's 'Jeanne du Barry'
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication