Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wizerunek polityka w mediach. Analiza przekazów dotyczących Donalda Tuska podczas kampanii samorządowej 2024 roku w wybranych telewizyjnych serwisach informacyjnych

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe aim of this study was to examine the image of politicians in the media. The figure of Donald Tusk, presented in two news services: the ‘Today’ programme of TV Republika and the ‘Facts’ programme of the TVN station, was used to carry out this study. Both of these programmes are very popular news services in Poland. The two stations differ in their political sympathies, which made it possible to contrast image creation and opinions on one and the same person. Donald Tusk was chosen because he is the politician who polarises society the most. The research material consists of journalistic materials broadcast from 22.03.2024 to 05.04.2024, i.e. two weeks before the local elections until the day before the start of the electoral silence. The work consisted of translating the transcript from the recorded video footage and subsequently presenting this data in tables and graphs. A comparison of the results showed disparities between the programmes. The quantitative analysis showed, in numbers, the differences in the presentation of the person of the current Prime Minister, while the analysis of the topics presented in the news services, showed which priorities each TV station had. Once the results were collected, we saw two different images of the politician under study, sometimes completely contradictory. The paper consists of an introduction, three chapters and a conclusion. The first and second chapters contain theoretical considerations on information, news genres, image, political marketing and rhetoric. The third chapter provides a description of the survey methodology, the results and their analysis based on the data on the news services included in the tables.
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było zbadanie wizerunku polityka w mediach. Do przeprowadzenia tego badania wykorzystano postać Donalda Tuska, prezentowaną w dwóch serwisach informacyjnych: w programie „Dzisiaj” TV Republika oraz w „Faktach” stacji TVN. Oba te programy to bardzo popularne serwisy informacyjne w Polsce. Obie stacje różnią sympatie polityczne, co pozwoliło na skontrastowanie ze sobą kreacji wizerunku i opinii na temat jednej i tej samej osoby. Donald Tusk został wybrany, ponieważ jest on politykiem, który najbardziej polaryzuje społeczeństwo. Materiał badawczy stanowią materiały dziennikarskie wyemitowane w dniach od 22.03.2024 do 05.04.2024., czyli na dwa tygodnie przed wyborami samorządowymi do dnia przed rozpoczęciem ciszy wyborczej. Praca polegała na przekładzie transkryptu z zarejestrowanego materiału wideo i późniejszym przedstawieniu tych danych w tabelach i na wykresach. Porównanie wyników wykazały dysproporcje między programami. Analiza ilościowa pokazała w liczbach różnice w prezentacji osoby obecnego Premiera, natomiast analiza tematów prezentowanych w serwisach informacyjnych, pokazała jakie priorytety stawiała sobie każda telewizja. Po zebraniu wyników, zobaczyliśmy dwa różne obrazy badanego polityka, czasami całkowicie sprzeczne. Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów oraz zakończenia. Pierwszy i drugi rozdział zawiera rozważania teoretyczne na temat informacji, gatunków informacyjnych, wizerunku, marketingu politycznego i retoryki. W trzecim rozdziale znajduje się opis metodologii badania, wyniki i ich analiza przeprowadzona na podstawie danych dotyczących serwisów informacyjnych załączonych w tabelach.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorSzewko, Kamil
dc.date.accessioned2025-01-20T14:55:19Z
dc.date.available2025-01-20T14:55:19Z
dc.date.defence2024-09-11
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-08-23
dc.description.promoterSzylko-Kwas, Joanna
dc.description.reviewerPrzybysz, Łukasz
dc.description.reviewerSzylko-Kwas, Joanna
dc.identifier.apd231996
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165901
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enInformation
dc.subject.eninformation service
dc.subject.enimage
dc.subject.enpolitician
dc.subject.enDonald Tusk
dc.subject.enrhetorical devices
dc.subject.enpathos
dc.subject.enlogos
dc.subject.enirony
dc.subject.enargumentum ad personam
dc.subject.plInformacja
dc.subject.plserwis informacyjny
dc.subject.plwizerunek
dc.subject.plpolityk
dc.subject.plDonald Tusk
dc.subject.plnarzędzia retoryczne
dc.subject.plpathos
dc.subject.pllogos
dc.subject.plironia
dc.subject.plargumentum ad personam
dc.titleWizerunek polityka w mediach. Analiza przekazów dotyczących Donalda Tuska podczas kampanii samorządowej 2024 roku w wybranych telewizyjnych serwisach informacyjnych
dc.title.alternativeThe image of a politician in the media. Analysis of messages regarding Donald Tusk during the 2024 local government campaign in selected television news services
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication