Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Mity w grach wideo na przykładzie gry Alan Wake II

Uproszczony widok
dc.abstract.plPraca ma na celu zbadanie użycia mitów w grach wideo na przykładzie gry Alan Wake II. Prześledzono sposób zachowania się mitów w grach, porównując jego użycie do roli mitów w kulturach tradycyjnych. Dodatkowo przeanalizowano użycie mitów w innych mediach (film, serial i literatura). Wykonano badanie treści gry pod kątem elementów mitycznych. Określono trzy struktury mityczne, które można zauważyć w grze – mit bohatera, mity gnostyckie i mity skandynawskie. Poddano je analizie i zaprezentowano wnioski z badań.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentInstytut Kultury Polskiej
dc.contributor.authorTomaszuk, Dariusz
dc.date.accessioned2025-01-09T12:47:41Z
dc.date.available2025-01-09T12:47:41Z
dc.date.defence2024-12-19
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-12-06
dc.description.promoterSzewczyk, Matylda
dc.description.reviewerSierzputowski, Konrad
dc.description.reviewerSzewczyk, Matylda
dc.identifier.apd237438
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164122
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plGry wideo
dc.subject.plmit
dc.subject.plkultura
dc.subject.plAlan Wake II
dc.subject.plmity gnostyckie
dc.subject.plpsychologia głębi
dc.subject.plmit bohatera
dc.subject.plmit herosa
dc.subject.plmity skandynawskie.
dc.titleMity w grach wideo na przykładzie gry Alan Wake II
dc.title.alternativeMyths in video games based on the example of Alan Wake II
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication