Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Mity w grach wideo na przykładzie gry Alan Wake II
dc.abstract.pl | Praca ma na celu zbadanie użycia mitów w grach wideo na przykładzie gry Alan Wake II. Prześledzono sposób zachowania się mitów w grach, porównując jego użycie do roli mitów w kulturach tradycyjnych. Dodatkowo przeanalizowano użycie mitów w innych mediach (film, serial i literatura). Wykonano badanie treści gry pod kątem elementów mitycznych. Określono trzy struktury mityczne, które można zauważyć w grze – mit bohatera, mity gnostyckie i mity skandynawskie. Poddano je analizie i zaprezentowano wnioski z badań. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Instytut Kultury Polskiej |
dc.contributor.author | Tomaszuk, Dariusz |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T12:47:41Z |
dc.date.available | 2025-01-09T12:47:41Z |
dc.date.defence | 2024-12-19 |
dc.date.issued | 2024 |
dc.date.submitted | 2024-12-06 |
dc.description.promoter | Szewczyk, Matylda |
dc.description.reviewer | Sierzputowski, Konrad |
dc.description.reviewer | Szewczyk, Matylda |
dc.identifier.apd | 237438 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164122 |
dc.language | pl |
dc.language.other | en |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.pl | Gry wideo |
dc.subject.pl | mit |
dc.subject.pl | kultura |
dc.subject.pl | Alan Wake II |
dc.subject.pl | mity gnostyckie |
dc.subject.pl | psychologia głębi |
dc.subject.pl | mit bohatera |
dc.subject.pl | mit herosa |
dc.subject.pl | mity skandynawskie. |
dc.title | Mity w grach wideo na przykładzie gry Alan Wake II |
dc.title.alternative | Myths in video games based on the example of Alan Wake II |
dc.type | MasterThesis |
dspace.entity.type | Publication |