Praca doktorska
Ładowanie...
Miniatura
 

Rola społecznie wartościowa jako warunek integracji społecznej

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe aim of this work is to transfer the theory of Wolf Wolfensberger's Social Role Valorisation into the educational reality, and thus to verify the new possibility of supporting the process of social integration in the field of education. Author believes that the answer to the question whether such a possibility exists provides new tools for teachers and specialists working with the child and its family.
dc.abstract.plRozprawa doktorska mgr Anny Panek poświęcona jest znaczeniu roli społecznie wartościowej w życiu uczniów niepełnosprawnych. Praca oparta jest na dość złożonym badaniu empirycznym testującym teorię Wolfa Wolfensbergera. Teoria ta przyjmuje, że pełnienie w grupie, w której się uczestniczy roli społecznie wartościowej – mówiąc w uproszczeniu - poprawia pozycję/status ucznia/uczennicy niepełnosprawnego.
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorPanek, Anna
dc.date.accessioned2019-02-28T10:52:29Z
dc.date.available2019-02-28T10:52:29Z
dc.date.defence2019-03-05
dc.date.issued2019-02-28
dc.description.promoterDryżałowska, Grażyna
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/3229
dc.language.isopl
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enintegration
dc.subject.endisability
dc.subject.ensocial roles
dc.subject.plintegracja
dc.subject.plniepełnosprawność
dc.subject.pledukacja
dc.subject.plrole społeczne
dc.titleRola społecznie wartościowa jako warunek integracji społecznej
dc.title.alternativeA socially valuable role as a condition for social integration
dc.typeDoctoralThesis
dspace.entity.typePublication