Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Czy warszawskie środowisko edukacyjne sprzyja używaniu feminatywów w nauczaniu początkowym?
dc.abstract.pl | Poniższa praca osadzona jest w kontekście pedagogicznym, porusza problematykę języka inkluzywnego, szczególnie zagadnienia feminatywów. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie “Czy warszawskie środowisko edukacyjne sprzyja używaniu feminatywów w edukacji wczesnoszkolnej?”. Do znalezienia odpowiedzi na główne pytanie badawcze zostały przeprowadzone dwa różne badania: analiza dwóch serii podręczników do edukacji początkowej dwóch różnych wydawnictw, oraz analiza przeprowadzonych z nauczycielkami wczesnoszkolnymi wywiadów. Analiza podręczników ma za zadanie, wykazać jaki jest stosunek liczby feminatywów do maskulatywów obecnych w podstawowych materiałach edukacyjnych. Wywiady przeprowadzone z rozmówczyniami mają za zadanie pokazać osobisty stosunek warszawskich nauczycieli i nauczycielek wczesnoszkolnych do zagadnienia feminatywów. Odpowiedź na główne pytanie badawcze postawione w niniejszej pracy jest twierdząca. W oparciu o wyniki badań, można uznać, iż warszawskie środowisko edukacyjne sprzyja używaniu feminatywów w edukacji wczesnoszkolnej. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Wydział Pedagogiczny |
dc.contributor.author | Polak, Natalia |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T12:44:20Z |
dc.date.available | 2025-01-09T12:44:20Z |
dc.date.defence | 2024-06-28 |
dc.date.issued | 2024 |
dc.date.submitted | 2024-06-25 |
dc.description.promoter | Wiłkomirska, Anna |
dc.description.reviewer | Murawska, Barbara |
dc.description.reviewer | Wiłkomirska, Anna |
dc.identifier.apd | 234514 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162621 |
dc.language | pl |
dc.language.other | en |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.pl | środowisko edukacyjne |
dc.subject.pl | feminatywy |
dc.subject.pl | język równościowy |
dc.subject.pl | nauczanie początkowe |
dc.subject.pl | edukacja wczesnoszkolna |
dc.title | Czy warszawskie środowisko edukacyjne sprzyja używaniu feminatywów w nauczaniu początkowym? |
dc.title.alternative | Does the Warsaw educational environment support the use of feminatives in primary education? |
dc.type | MasterThesis |
dspace.entity.type | Publication |