Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Czy warszawskie środowisko edukacyjne sprzyja używaniu feminatywów w nauczaniu początkowym?

Uproszczony widok
dc.abstract.plPoniższa praca osadzona jest w kontekście pedagogicznym, porusza problematykę języka inkluzywnego, szczególnie zagadnienia feminatywów. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie “Czy warszawskie środowisko edukacyjne sprzyja używaniu feminatywów w edukacji wczesnoszkolnej?”. Do znalezienia odpowiedzi na główne pytanie badawcze zostały przeprowadzone dwa różne badania: analiza dwóch serii podręczników do edukacji początkowej dwóch różnych wydawnictw, oraz analiza przeprowadzonych z nauczycielkami wczesnoszkolnymi wywiadów. Analiza podręczników ma za zadanie, wykazać jaki jest stosunek liczby feminatywów do maskulatywów obecnych w podstawowych materiałach edukacyjnych. Wywiady przeprowadzone z rozmówczyniami mają za zadanie pokazać osobisty stosunek warszawskich nauczycieli i nauczycielek wczesnoszkolnych do zagadnienia feminatywów. Odpowiedź na główne pytanie badawcze postawione w niniejszej pracy jest twierdząca. W oparciu o wyniki badań, można uznać, iż warszawskie środowisko edukacyjne sprzyja używaniu feminatywów w edukacji wczesnoszkolnej.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorPolak, Natalia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:44:20Z
dc.date.available2025-01-09T12:44:20Z
dc.date.defence2024-06-28
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-25
dc.description.promoterWiłkomirska, Anna
dc.description.reviewerMurawska, Barbara
dc.description.reviewerWiłkomirska, Anna
dc.identifier.apd234514
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162621
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plśrodowisko edukacyjne
dc.subject.plfeminatywy
dc.subject.pljęzyk równościowy
dc.subject.plnauczanie początkowe
dc.subject.pledukacja wczesnoszkolna
dc.titleCzy warszawskie środowisko edukacyjne sprzyja używaniu feminatywów w nauczaniu początkowym?
dc.title.alternativeDoes the Warsaw educational environment support the use of feminatives in primary education?
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication