Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wybrane aspekty społecznego krążenia dźwięku w Tanzanii i Malawi. Wybrzmienia etnograficzne

cris.lastimport.scopus2024-02-12T19:35:29Z
dc.abstract.plElektroniczna muzyka wschodnioafrykańska jest dynamicznym zjawiskiem kształtującym się w przepływach nowoczesnych technologii, estetyk, znaczeń i praktyk. Przepływy te łączą lokalne grupy muzyków – w tym przypadku z Malawi i Tanzanii - z wirtualnymi przestrzeniami, wyobrażoną przeszłością czy boskością. Artykuł proponuje przy tym odwrócenie figury perspektywy na rzecz koncepcji głosów w większym stopniu oddającej dynamiczny charakter społecznego krążenia dźwięku. Przykładem takiej cyrkulacji jest zapośredniczona przez nagrania z rhumbą, salsą i calypso relacja z afro-amerykańskimi i afro-latynoskimi diasporami, czy późniejszy sukces medialny hip-hopu. Na przykładzie remiksowania i nagłaśniania, czyli praktyk związanych ze współczesnym wykonywaniem i odbiorem muzyki, dyskutowana jest relacja pomiędzy globalnymi przepływami a lokalnym wytwarzaniem i praktykowaniem tożsamości społecznych poprzez dźwięk.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorCichocki, Piotr
dc.date.accessioned2024-01-26T12:12:50Z
dc.date.available2024-01-26T12:12:50Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.doi10.12775/LUD102.2018.15
dc.identifier.issn0076-1435
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/125423
dc.pbn.affiliationculture and religion studies
dc.relation.ispartofLud
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plAfryka Wschodnia
dc.subject.plmuzyka
dc.subject.pltechnologia
dc.subject.plnowoczesność
dc.subject.plmedia cyfrowe
dc.subject.pletnografia
dc.titleWybrane aspekty społecznego krążenia dźwięku w Tanzanii i Malawi. Wybrzmienia etnograficzne
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication