Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Wybrane aspekty społecznego krążenia dźwięku w Tanzanii i Malawi. Wybrzmienia etnograficzne
cris.lastimport.scopus | 2024-02-12T19:35:29Z |
dc.abstract.pl | Elektroniczna muzyka wschodnioafrykańska jest dynamicznym zjawiskiem kształtującym się w przepływach nowoczesnych technologii, estetyk, znaczeń i praktyk. Przepływy te łączą lokalne grupy muzyków – w tym przypadku z Malawi i Tanzanii - z wirtualnymi przestrzeniami, wyobrażoną przeszłością czy boskością. Artykuł proponuje przy tym odwrócenie figury perspektywy na rzecz koncepcji głosów w większym stopniu oddającej dynamiczny charakter społecznego krążenia dźwięku. Przykładem takiej cyrkulacji jest zapośredniczona przez nagrania z rhumbą, salsą i calypso relacja z afro-amerykańskimi i afro-latynoskimi diasporami, czy późniejszy sukces medialny hip-hopu. Na przykładzie remiksowania i nagłaśniania, czyli praktyk związanych ze współczesnym wykonywaniem i odbiorem muzyki, dyskutowana jest relacja pomiędzy globalnymi przepływami a lokalnym wytwarzaniem i praktykowaniem tożsamości społecznych poprzez dźwięk. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Cichocki, Piotr |
dc.date.accessioned | 2024-01-26T12:12:50Z |
dc.date.available | 2024-01-26T12:12:50Z |
dc.date.issued | 2018 |
dc.description.finance | Nie dotyczy |
dc.identifier.doi | 10.12775/LUD102.2018.15 |
dc.identifier.issn | 0076-1435 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/125423 |
dc.pbn.affiliation | culture and religion studies |
dc.relation.ispartof | Lud |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.pl | Afryka Wschodnia |
dc.subject.pl | muzyka |
dc.subject.pl | technologia |
dc.subject.pl | nowoczesność |
dc.subject.pl | media cyfrowe |
dc.subject.pl | etnografia |
dc.title | Wybrane aspekty społecznego krążenia dźwięku w Tanzanii i Malawi. Wybrzmienia etnograficzne |
dc.type | JournalArticle |
dspace.entity.type | Publication |