Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Zintegrowane nauczanie przedmiotowo- językowe (CLIL) jako przykład nauczania języka obcego w opinii nauczycieli

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe problems of the thesis revolve around the topic of subject-language teaching - CLIL in the context of teaching a foreign language. The thesis focuses on presenting the specifics of the process of foreign language learning, with particular emphasis on the CLIL method on the basis of the available literature and the experience of teachers working with this method in grades 1-3 of elementary school. Analyzed were 7 interviews with 6 teachers teaching the method, as well as one principal who declares that English is taught using the CLIL method in the school he runs. I used available literature in pedagogy and psychology to write the thesis. The research method I used was an interview, as well as observation conducted using the author's categorized observation sheet. The CLIL method is becoming more widely known among teachers, but there are still few of them who choose to teach it. The results of the research indicate a number of difficulties faced by teachers who declare to teach the CLIL method, as well as insufficient understanding of the method's issues. In the summary of the research, I have also included observations on the effectiveness of the method from linguistic and non-linguistic perspectives.
dc.abstract.plProblematyka pracy dyplomowej koncentruje się wokół tematyki nauczania przedmiotowo-językowego - CLIL w kontekście nauczania języka obcego. Praca skupia się na przedstawieniu specyfiki procesu uczenia się języków obcych, ze szczególnym uwzględnieniem metody CLIL na podstawie dostępną literatury oraz doświadczeń nauczycieli pracujących tą metodą w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Analizie zostało poddanych 7 wywiadów z 6 nauczycielami nauczającymi metodą, a także z jednym dyrektorem, który deklaruje, że w szkole, którą prowadzi język angielski jest nauczany metodą CLIL. Do napisania pracy wykorzystałam dostępną literaturę z zakresu pedagogiki i psychologii. Zastosowana przeze mnie metoda badawcza to wywiad, a także obserwacja prowadzona z użyciem autorskiego arkusza obserwacji skategoryzowanej. Metoda CLIL jest coraz szerzej znana wśród nauczycieli, jednak wciąż niewielu z nich podejmuje decyzję, by nią nauczać. Wyniki badań wskazują na szereg trudności, z którymi mierzą się nauczyciele deklarujący nauczanie metodą CLIL, a także na niewystarczające zrozumienie zagadnień metody. W podsumowaniu badań zawarłam także spostrzeżenia na temat efektywności metody z punktu widzenia językowego i niejęzykowego.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorLorens, Natalia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:48:26Z
dc.date.available2025-01-09T12:48:26Z
dc.date.defence2024-07-16
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-09
dc.description.promoterŻytko, Małgorzata
dc.description.reviewerBrzosko-Barratt, Katarzyna
dc.description.reviewerŻytko, Małgorzata
dc.identifier.apd235068
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164466
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.eneducation
dc.subject.enenglish
dc.subject.enforeign language teaching methods
dc.subject.enlearning
dc.subject.enlearning
dc.subject.enCLIL
dc.subject.pledukacja
dc.subject.pljęzyk angielski
dc.subject.plmetody nauczania języków obcych
dc.subject.pluczenie się
dc.subject.plCLIL
dc.titleZintegrowane nauczanie przedmiotowo- językowe (CLIL) jako przykład nauczania języka obcego w opinii nauczycieli
dc.title.alternativeContent and Language Integrated Learning (CLIL) as an example of teaching a foreign language in the opinion of teachers
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication