Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Ze spostrzeżenia w wyobrażenie. Kod ikoniczny komunikatów public relations organizacji

Uproszczony widok
dc.abstract.plProjektowanie graficzne oraz wizualizacja informacji odgrywa współcześnie ważną rolę w działaniach komunikacyjnych instytucji, które prowadzą dialog z otoczeniem. W czasach kultury obrazu pierwszym zadaniem, które stoi przed komunikatem PR jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy w zatłoczonym środowisku medialnym i koncentracja na sygnałach zaprojektowanych, aby skupić wzrok interesariuszy np. poprzez wykorzystanie wybijających się z pola spostrzeżeniowego infografik. Następnym istotnym krokiem jest aktywizacja przetwarzania wyobrażeń, czyli przekodowywania informacji obrazowej w ramach tej samej modalności zmysłowej lub, w kontekście zyskującego na popularności marketingu doświadczeń, zmiana owej modalności w celu wytworzenia wyobrażenia transmorficznego np. w przestrzeni handlowej lub w obszarze wystaw immersyjnych muzeum marki. Wystąpienie nakreśla podstawowe ścieżki owych działań wraz z przykładami wizualnych komunikatów public relations w komunikacji perswazyjnej organizacji.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorWaszkiewicz-Raviv, Alicja
dc.date.accessioned2024-01-28T12:25:33Z
dc.date.available2024-01-28T12:25:33Z
dc.date.issued2017
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/139335
dc.identifier.weblinkhttps://katalogi.bn.org.pl/permalink/48OMNIS_NLOP/1d999di/alma991018677039705066
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.publisher.ministerialUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
dc.relation.bookWizualizacja informacji w humanistyce
dc.relation.pages209-220
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plkomunikacja wizualna
dc.subject.plpublic relations
dc.subject.plpercepcja wzrokowa
dc.subject.plinfografiki
dc.subject.plwyobraźnia estetyczna
dc.titleZe spostrzeżenia w wyobrażenie. Kod ikoniczny komunikatów public relations organizacji
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication