Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Rozwój kompetencji interkulturowej w programach nauczania języka włoskiego

dc.abstract.plCelem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badania dotyczącego pla- nowanego rozwoju kompetencji interkulturowej w sylabusach języka włoskiego. Analiza została przeprowadzona na podstawie korpusu złożonego ze 100 doku- mentów programowych począwszy od poziomu A2 stosowanych na kierunkach językowych i lektoratach w 10 największych pod względem liczby studentów uni- wersytetów. Biorąc pod uwagę specyficzne potrzeby studentów, którzy uczestniczą w programach mobilności akademickiej, mają częsty kontakt z osobami pocho- dzącymi z innych kultur, albo, poprzez naukę języka, dążą do zwiększenia zakresu swoich kompetencji zawodowych, należy tak planować proces dydaktyczny, aby był on jak najwyższej jakości i uwzględniał wszystkie aspekty użyć języka. Wska- zane jest, aby treści kursów językowych w odpowiedni sposób kształtowały m. in. kompetencję interkulturową ułatwiającą poruszanie się w dzisiejszym zglobalizo- wanym świecie. Z tego względu, analiza diagnostyczna obecnego stanu rzeczy: określenie mocnych i słabych stron programów nauczania wydaje się odpowiednim narzędziem służącym do ulepszania procesu dydaktycznego już na etapie plano- wania, dzięki czemu przekazywane treści zostają odpowiednio dostosowane do potrzeb studentów.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorKaliska, Marta
dc.date.accessioned2024-01-29T02:48:00Z
dc.date.available2024-01-29T02:48:00Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/159527
dc.identifier.weblinkhttps://lingwistyka.edu.pl/wp-content/uploads/2020/02/w_dialogu_jezykow_71.pdf
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationlinguistics
dc.publisher.ministerialLingwistyczna Szkoła Wyższa (Warszawa)
dc.relation.bookW dialogu języków i kultur. T. 7
dc.relation.pages139-156
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plKompetencja interkulturowa, szkolnictwo wyższe
dc.titleRozwój kompetencji interkulturowej w programach nauczania języka włoskiego
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication