Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Symbole popkultury w znakach towarowych

Uproszczony widok
dc.abstract.enA trademark as a distinguishing feature of a given entrepreneur should be attractive and original, so as to be noticed and remembered by the consumer. Pop culture symbols, widely known in society, have a distinctive character which means that many entrepreneurs would like to use them to mark their own goods and services. Nevertheless, these symbols balance on the border of copyright, protection of personal rights and industrial property law, and these aspects require joint analysis to find an answer to the question whether the symbols that inspire crowds and are also used by them should be registered as trademarks.
dc.abstract.plZnak towarowy jako wyróżnik danego przedsiębiorcy powinien cechować się atrakcyjnością, pewną oryginalnością, tak by zostać zauważonym i zapamiętanym przez konsumenta. Symbole popkultury, powszechnie znane społecznie posiadają charakter odróżniający, który powoduje, że liczni przedsiębiorcy chcieliby je wykorzystywać dla oznaczenia własnych towarów i usług. Niemniej symbole te balansują na pograniczu prawa autorskiego, ochrony dóbr osobistych oraz prawa własności przemysłowej, a te aspekty wymagają wspólnej analizy by znaleźć odpowiedź na pytanie czy symbole te inspirujące tłumy i przez nie też wykorzystywane powinny podlegać rejestracji jako znaki towarowe.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Prawa i Administracji
dc.contributor.authorŁuczak, Oliwia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:43:40Z
dc.date.available2025-01-09T12:43:40Z
dc.date.defence2024-07-08
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-28
dc.description.promoterSzczepanowska-Kozłowska, Krystyna
dc.description.reviewerChłopecki, Aleksander
dc.description.reviewerSzczepanowska-Kozłowska, Krystyna
dc.identifier.apd229319
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162327
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enTrademark
dc.subject.enpop culture
dc.subject.encopyright
dc.subject.enpersonal rights
dc.subject.enimage
dc.subject.enname
dc.subject.encommercialization of goods
dc.subject.plZnak towarowy
dc.subject.plpopkultura
dc.subject.plprawo autorskie
dc.subject.pldobra osobiste
dc.subject.plwizerunek
dc.subject.plnazwisko
dc.subject.plkomercjalizacja dóbr
dc.titleSymbole popkultury w znakach towarowych
dc.title.alternativePop culture symbols in trademarks
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication