Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Niezdolność do rozmowy a fenomen słuchania. O emancypującej roli hermeneuty wychowania

dc.abstract.plHans-Georg Gadamer w tekście Niezdolność do rozmowy wskazał przyczyny niepowodzenia wprowadzeniu dialogu/rozmowy . Zasadniczo sprowadzają się one do braku słuchania lub „zdeformowanych” jego postaci . Tymczasem słuchanie jest immanentnie związane z doświadczeniem rozumienia – to zaś jest podstawowym dla hermeneutyki filozoficznej sposobem ludzkiego (i dlatego dialogicznego) przebywania w świecie .W hermeneutyce zawarta jest implicite swoiście rozumiana rola kogoś, kogo można – a być może nawet: trzeba – określić „hermeneutą wychowania” . W artykule zostaną odsłonięte emancypacyjne aspekty jego sposobu bycia .
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorPrzanowska, Małgorzata
dc.date.accessioned2024-01-29T01:54:59Z
dc.date.available2024-01-29T01:54:59Z
dc.date.issued2017
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/156504
dc.identifier.weblinkhttps://www.aps.edu.pl/media/2081108/pedagogika_dialogu_internet.pdf
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.publisher.ministerialAkademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
dc.relation.bookPedagogika dialogu. Emancypacyjny potencjał dialogu
dc.relation.pages59-69
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.titleNiezdolność do rozmowy a fenomen słuchania. O emancypującej roli hermeneuty wychowania
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication