Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Costa Rica país verde. ¿Una marca para el futuro?

Autor
Nyc, Zuzanna
Promotor
Dembicz, Katarzyna
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Kostaryka od lat opiera swój branding narodowy na obrazie kraju zaangażowanego w kwestie ekologiczne. Rezultatem tych działań jest marka kraju “Esencial Costa Rica”, w której łączą się działania z zakresu marketingu ekologicznego, polityki i prawa dotyczące ochrony środowiska oraz wspieranie zrównoważonego rozwoju i innowacji technologicznych. W celu oceny marki i nakreślenia możliwych strategii jej dalszego rozwoju, zrealizowano analizę SWOT. W ramach tej metody, określono mocne i słabe strony marki oraz prawdopodobne szanse i zagrożenia, przed jakimi może stanąć w przyszłości, a następnie przeprowadzono serię pytań krzyżowych. Efektem analizy jest stwierdzenie przewagi kombinacji mocnych stron i szans. Badanie potwierdza silną konstrukcję zielonej marki Kostaryki, jednak wskazuje również na jej wady i możliwe problemy w przyszłości. W ramach konkluzji, w dalszym rozwoju marki zaproponowano połączenie elementów strategii agresywnej i defensywnej, z uwzględnieniem szczególnie mocnych i słabych punktów marki.

Abstrakt (EN)

For years, Costa Rica has based its nation branding on the image of a country committed to environmental issues. The result of these efforts is the country brand “Esencial Costa Rica”, which combines environmental marketing activities, environmental policies and laws, and the promotion of sustainable development and technological innovation. In order to assess the brand and outline possible strategies for its further development, a SWOT analysis was carried out. As part of this method, the brand's strengths and weaknesses, as well as the potential opportunities and threats it may face in the future, were identified, followed by a series of cross-questions. The analysis found that the combination of strengths and opportunities predominates. While the study confirms the solid foundation of Costa Rica's green brand, it also points out its flaws and potential future challenges. In conclusion, a combination of aggressive and defensive strategy elements was proposed for the further development of the brand, taking into account the brand's particularly strong and weak points.

Abstrakt (inny)

Desde hace años, Costa Rica ha basado su branding del Estado en la imagen de un país comprometido con las cuestiones ecológicas. El resultado de estos esfuerzos es la marca país “Esencial Costa Rica”, donde se combinan iniciativas de marketing ecológico, políticas y leyes relacionadas con la protección del medio ambiente, así como el apoyo al desarrollo sostenible y la innovación tecnológica. Para evaluar la marca y esbozar posibles estrategias para su futuro desarrollo, se realizó un análisis FODA. En el marco de este método, se identificaron las fortalezas y debilidades de la marca, así como las posibles oportunidades y amenazas que podría enfrentar en el futuro. Posteriormente, se llevó a cabo una serie de preguntas cruzadas. En efecto, se constató la prevalencia de una combinación de fortalezas y oportunidades. El estudio confirma la sólida construcción de la marca verde de Costa Rica, aunque también señala sus debilidades y posibles problemas en el futuro. Como conclusión, se propuso combinar elementos de estrategias agresiva y defensiva para el desarrollo futuro de la marca, teniendo en cuenta los puntos especialmente fuertes y débiles de la marca.

Słowa kluczowe PL
Kostaryka
marka kraju
branding narodowy
marketing ekologiczny
ochrona środowiska
zrównoważony rozwój
analiza SWOT
Inny tytuł
Kostaryka “zielonym krajem”. Marka dla przyszłości?
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-12-16
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty