Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Kontrowersja jako narzędzie budowania wizerunku – analiza wpływu skandalów na reputację i publiczny odbiór magazynu „Hustler”

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis work investigates the impact of scandals on the reputation and public perception of an American adult-entertainment magazine – Hustler, in its peak period between the late 1970’s till the 1990’s. The thesis aims to prove that it is feasible for an enterprise to build a successful reputation that would not be corresponding to the term ‘good name’. As to resolve these issues, various scandalous publications of the magazine; including cases of sexism, paedophilia, rape, defamation and public mockery are examined. The analysis uncovers that Hustler Magazine ensured publicity with its shock value and managed to establish a strong position on the market, thanks to a tactic which targeted its contents, values and ideas at a very specific group of readers who used to be underrepresented in the media, misunderstood by the competition. However, Hustler adjusted its contents not only to provoke, but also to find a market gap in the porn industry that would provide it profit by curating a loyal audience, of readers resilient to the prevailing societal norms and political correctness.
dc.abstract.plNiniejsza praca bada wpływ skandali na reputację i odbiór publiczny amerykańskiego magazynu dla dorosłych – Hustlera, w okresie jego świetności od końca lat 70. do lat 90. XX wieku. Praca ma na celu udowodnienie, że przedsiębiorstwo jest w stanie zbudować silną reputację, która nie odpowiadałaby terminowi „dobre imię”. Aby udowodnić tę tezę, zbadano różne skandaliczne publikacje magazynu; w tym przypadki uwzględniające tematykę seksizmu, pedofilii, gwałtu, czy publicznego zniesławienia. Analiza odkrywa, że ​​magazyn Hustler zapewnił sobie rozgłos dzięki swojej wartości szokującej i zdołał ugruntować silną pozycję na rynku dzięki taktyce, która kierowała swoje treści, wartości i idee do bardzo zawężonej grupy czytelników, którzy wcześniej byli niedostatecznie reprezentowani w mediach i źle rozumiani przez konkurencję. Hustler dostosowywał swoje treści nie tylko, aby prowokować, ale także po to, by znaleźć lukę rynkową w przemyśle pornograficznym, która przyniosłaby mu zysk, dzięki zgromadzeniu lojalnej widowni - czytelników odpornych na panujące normy społeczne i poprawność polityczną.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorSitarz, Emilia
dc.date.accessioned2025-01-20T14:55:21Z
dc.date.available2025-01-20T14:55:21Z
dc.date.defence2024-07-09
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-21
dc.description.promoterPrzybysz, Łukasz
dc.description.reviewerZawisza, Anita
dc.description.reviewerPrzybysz, Łukasz
dc.identifier.apd232007
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165908
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enreputation
dc.subject.encorporate image
dc.subject.enpublic relations
dc.subject.enmedia
dc.subject.enpress
dc.subject.enadult entertainment, Hustler
dc.subject.enpornography
dc.subject.encontroversy
dc.subject.enscandals
dc.subject.plreputacja
dc.subject.plwizerunek korporacyjny
dc.subject.plpublic relations
dc.subject.plmedia
dc.subject.plprasa
dc.subject.plczasopisma dla mężczyzn
dc.subject.plHustler
dc.subject.plpornografia
dc.subject.plkontrowersje
dc.subject.plskandale
dc.titleKontrowersja jako narzędzie budowania wizerunku – analiza wpływu skandalów na reputację i publiczny odbiór magazynu „Hustler”
dc.title.alternativeControversy as an image-building tool - analysis of the impact of scandals on the reputation and public perception of Hustler magazine
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication