Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Motywacja na rynku pracy: analiza porównawcza pokoleń X, Y i Z

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis paper addresses the topic of motivational factors in the professional lives of individuals from three generations – X, Y, and Z, who are currently working and active in the labor market. Its main objective is to identify the similarities and differences in the approach of different generations to their careers, with particular emphasis on motivation. Several research questions have been posed to examine the main motivational factors highlighted by the generations and the values they attribute to specific aspects – reward and bonus systems, work-life balance, and readiness to change jobs. To answer these questions, a literature review and an analysis of studies conducted in Poland on the similarities and differences in motivation between generations in the labor market were carried out, along with a quantitative study involving 176 representatives of Generations X, Y, and Z. The study confirmed that the approach to work of the three surveyed generations differs, but in some aspects, the analysis results differed from those described in the literature, allowing for a different perspective on generational stereotypes.
dc.abstract.plPoniższa praca dotyczy tematu czynników motywacyjnych w życiu zawodowym osób z trzech generacji – X, Y i Z, aktualnie pracujących i aktywnych na rynku pracy. Głównym jej celem jest identyfikacja podobieństw i różnic w podejściu różnych generacji do kariery zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii motywacji. Postawiono kilka pytań badawczych, mających sprawdzić główne czynniki motywacyjne wyróżniane przez pokolenia oraz wartości, jakie przypisują one konkretnym aspektom – systemom nagród i premiowania, równowadze między życiem zawodowym a prywatnym oraz gotowości do zmian pracy. Poszukując odpowiedzi na powyższe pytania, przeprowadzono przegląd literatury oraz analizę realizowanych w Polsce badań o tematyce podobieństw i różnic w motywacji między pokoleniami na rynku pracy, a także własne badanie ilościowe, w których uczestniczyło 176 przedstawicieli generacji X, Y i Z. Badanie potwierdziło, że podejście do pracy trzech badanych pokoleń różni się, ale w niektórych aspektach wyniki analizy były inne niż opisane w literaturze, co pozwoliło na odmienne spojrzenie na stereotypy dotyczące pokoleń.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
dc.contributor.authorZaremska, Rozalia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:42:07Z
dc.date.available2025-01-09T12:42:07Z
dc.date.defence2024-07-08
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-18
dc.description.promoterJaroszewska, Emilia
dc.description.reviewerFlaszyńska, Ewa
dc.description.reviewerJaroszewska, Emilia
dc.identifier.apd230686
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161686
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enmotivation
dc.subject.enmotivating
dc.subject.enmotivational factors
dc.subject.enlabor market
dc.subject.engeneration
dc.subject.engenerations X
dc.subject.enY
dc.subject.enand Z
dc.subject.plmotywacja
dc.subject.plmotywowanie
dc.subject.plczynniki motywacyjne
dc.subject.plrynek pracy
dc.subject.plpokolenie
dc.subject.plgeneracje X
dc.subject.plY i Z
dc.titleMotywacja na rynku pracy: analiza porównawcza pokoleń X, Y i Z
dc.title.alternativeMotivation in the labor market: comparative analysis of generations X, Y and Z.
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication