Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Nauczanie języka angielskiego w szkołach ponadpodstawowych w Polsce i w Japonii - analiza porównawcza

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe paper compares the English language teaching systems in Poland and Japan, focusing on the analysis of methods, objectives, and approaches to student assessment. In an era of globalization and the growing importance of English as an international language, both countries have developed educational programs with varying degrees of success. Poland, which ranks higher in global English proficiency indices, employs more interactive teaching methods, while Japan emphasizes formal approaches with a focus on linguistic accuracy. The paper explores how cultural differences, such as attitudes toward mistakes and exposure to the language, impact teaching effectiveness. The conclusions underscore the necessity of adapting educational strategies to local contexts and identifying potential areas for improvement that could enhance the effectiveness of English language teaching in both countries.
dc.abstract.plW pracy porównane zostały systemy nauczania języka angielskiego w Polsce i Japonii, przy czym skupiono się na analizie metod, celów oraz podejścia do oceniania uczniów. W dobie globalizacji i rosnącej roli angielskiego jako międzynarodowego języka, oba kraje rozwijają programy edukacyjne, jednak osiągają różne wyniki. Polska, plasując się wyżej w światowych rankingach znajomości angielskiego, stosuje bardziej interaktywne metody nauczania, podczas gdy Japonia koncentruje się na formalnych podejściach, z naciskiem na poprawność. W pracy omówiono, jak różnice kulturowe, takie jak stosunek do błędów czy ekspozycja na język, wpływają na skuteczność nauczania. Wnioski wskazują na potrzebę lepszego dostosowania strategii edukacyjnych do lokalnych uwarunkowań i wskazują potencjalne obszary usprawnień, które mogą przyczynić się do efektywniejszego nauczania języka angielskiego w obu krajach.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Orientalistyczny
dc.contributor.authorPiwko, Dorota
dc.date.accessioned2025-01-09T12:42:19Z
dc.date.available2025-01-09T12:42:19Z
dc.date.defence2024-09-06
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-08-25
dc.description.promoterStarecka, Katarzyna
dc.description.reviewerTrojanowska, Marta
dc.description.reviewerStarecka, Katarzyna
dc.identifier.apd213007
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161769
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enEnglish language teaching
dc.subject.enEnglish language
dc.subject.eneducation
dc.subject.ensecondary schools
dc.subject.enPoland
dc.subject.enJapan
dc.subject.enlanguage education
dc.subject.encomparative analysis
dc.subject.eneducational challenges
dc.subject.plnauczanie języka angielskiego
dc.subject.pljęzyk angielski
dc.subject.pledukacja
dc.subject.plszkoły ponadpodstawowe
dc.subject.plPolska
dc.subject.plJaponia
dc.subject.pledukacja językowa
dc.subject.planaliza porównawcza
dc.subject.plwyzwania edukacyjne
dc.titleNauczanie języka angielskiego w szkołach ponadpodstawowych w Polsce i w Japonii - analiza porównawcza
dc.title.alternativeEnglish language teaching in secondary schools in Poland and Japan: A comparative analysis
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication