Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Feminatywy w prostym języku na podstawie tekstów banków i firm

dc.abstract.plTematem pracy są teksty banków i firm, które w komunikacji używają prostego języka. W pierwszej części omówiłam najważniejsze informacje na temat feminatywów oraz przedstawiłam zasady prostego języka. W części analitycznej zbadałam teksty podzielone na takie, które otrzymały wyróżnienie za swoją prostojęzyczność, na regulaminy, wnioski, deklaracje do wypełnienia przez klienta oraz na artykuły prasowe, dostępne na stronach internetowych banków. Badanie oparte na analizie korpusowej skupia się na sprawdzeniu, czy w tekstach występują feminatywy, jeśli tak, to jakie i w jakich kontekstach. Celem pracy jest także zestawienie zasad prostego języka z feminatywami i sprawdzenie, czy oba te zagadnienia mogą ze sobą współwystępować czy jednak się wykluczają.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Polonistyki
dc.contributor.authorŁopatka, Natalia
dc.date.accessioned2025-01-20T14:58:05Z
dc.date.available2025-01-20T14:58:05Z
dc.date.defence2024-07-09
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-17
dc.description.promoterŁaziński, Marek
dc.description.reviewerWanot-Miśtura, Magdalena
dc.description.reviewerŁaziński, Marek
dc.identifier.apd233425
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165941
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plfeminatywy
dc.subject.plprosty język
dc.subject.plteksty bankowe
dc.subject.pluproszczone teksty
dc.titleFeminatywy w prostym języku na podstawie tekstów banków i firm
dc.title.alternativeFeminine nouns in plain language based on banks and companies texts
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication