Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Nowe formy oralne zapośredniczone przez medium i ich funkcja edukacyjna

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe paper is devoted to the topic of audiality, its contemporary occurrence and use in the lives of audiences and the educational function of audio content. The purpose of the work is to analyze and characterize the new oral forms mediated by the medium that are present in contemporary culture and their reception by young users. In the theoretical part, issues concerning the place of oral communication in modern media and their relationship to the educational process are discussed. The study conducted in connection with the topic of the work was aimed at finding out how young users evaluate and use the oral forms occurring today. The research method was a diagnostic survey, a questionnaire technique was used, and the respondents were primarily young, studying people. The survey showed that audio content is an integral part of the lifestyle of today's youth, who are eager to use it for self-development.
dc.abstract.plPraca poświęcona jest tematowi audialności, jej współczesnemu występowaniu i wykorzystaniu w życiu odbiorców oraz funkcji edukacyjnej treści audio. Celem pracy jest analiza i charakterystyka nowych form oralnych zapośredniczonych przez medium, które są obecne we współczesnej kulturze oraz ich odbioru przez młodych użytkowników. W części teoretycznej omówione zostały zagadnienia dotyczące miejsca komunikacji oralnej we współczesnych mediach oraz ich związku z procesem edukacyjnym. Badanie przeprowadzone w związku z tematem pracy miało na celu sprawdzenie, jak młodzi użytkownicy oceniają i używają występujące współcześnie formy oralne. Metodę badawczą stanowił sondaż diagnostyczny, posłużono się techniką ankiety, a respondentami były przede wszystkim młode, uczące się osoby. Badanie wykazało, że treści audio są integralną częścią stylu życia współczesnej młodzieży, która chętnie korzysta z nich na drodze samorozwoju.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorWoźnicka, Wanda
dc.date.accessioned2025-01-20T14:59:00Z
dc.date.available2025-01-20T14:59:00Z
dc.date.defence2024-07-02
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-23
dc.description.promoterDąbrowska, Anna
dc.description.reviewerDąbrowska, Anna
dc.description.reviewerPalamer-Kabacińska, Ewa
dc.identifier.apd234189
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165967
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enprimary oral culture
dc.subject.enoral transmission
dc.subject.ensecondary orality
dc.subject.ennew orality
dc.subject.enaudiality
dc.subject.ennew oral forms
dc.subject.enmedium
dc.subject.plpierwotna kultura oralna
dc.subject.plprzekaz ustny
dc.subject.ploralność wtórna
dc.subject.plnowa oralność
dc.subject.plaudialność
dc.subject.plnowe formy oralne
dc.subject.plmedium
dc.titleNowe formy oralne zapośredniczone przez medium i ich funkcja edukacyjna
dc.title.alternativeNew oral forms determined by the medium and their educational function
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication