Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

La pedagogía de Janusz Korczak y los métodos de trabajo participativo con los niños por sus derechos humanos

Uproszczony widok
dc.abstract.plTekst dotyczy myśli pedagogicznej Janusza Korczaka (Henryk Goldszmit) i metody pracy partycypacyjnej używanej przez niego do pracy z dziećmi w Domu Sierot w Warszawie. Korczak był żydowsko-polskim pedagogiem, lekarzem, działaczem na rzecz praw dziecka i autorem książek dla dzieci i dorosłych. W centrum jego myśli pedagogicznej znajdowały się kwestie dotyczące podmiotowości dziecka, jego sprawczości, praw dziecka i ich udziału w działaniach na rzecz obrony tych praw na co dzień. Podstawą prezentowanego podejścia jest szacunek dla dziecka i partnerstwo. Autorki starają się pokazać, w jaki sposób metod wychowawczych stosowanych przez Korczaka można używać w pracy z dziećmi, mającej miejsce w trudnych warunkach (przede wszystkim w przestrzeni zamkniętej, np. instytucjach edukacyjnych, ośrodkach dla uchodźców, obozach).
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorZakrzewska-Oledzka, Dominika Magdalena
dc.contributor.authorMarkowska-Manista, Urszula
dc.date.accessioned2024-01-25T05:00:41Z
dc.date.available2024-01-25T05:00:41Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.volume3
dc.identifier.doi10.5209/SOCI.64452
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/110978
dc.identifier.weblinkhttps://revistas.ucm.es/index.php/SOCI/article/download/64452/4564456551804
dc.languagespa
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.relation.ispartofSociedad e Infancias
dc.relation.pages295-313
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.titleLa pedagogía de Janusz Korczak y los métodos de trabajo participativo con los niños por sus derechos humanos
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication