Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

 

Influencerzy jako wsparcie dla kampanii public relations

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T19:32:26Z
dc.abstract.plArtykuł jest zbiorem analiz przeprowadzonych w oparciu o literaturę przedmiotu i dane zgromadzone z wykorzystaniem metody desk research. Zaprezentowano w nim również wnioski z badań zrealizowanych metodą jakościową – techniką IDI podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w kwietniu 2018 roku w Rzeszowie. W grupie respondentów znaleźli się przedstawiciele branży public relations, którzy współpracują z influencerami, a ponadto mają bogate doświadczenie w zakresie działań PR prowadzonych za pośrednictwem internetu. Celem artykułu jest ocena relacji jakie zachodzą w kontekście współpracy PR-owców z influencerami, a także określenie perspektyw zmian i potencjalnych trendów w tym zakresie. Wśród kluczowych wniosków jakie uzyskano w toku przeprowadzonych badań odnajdujemy ten który wskazuje, iż wykorzystywanie do działań komunikacyjnych i promocyjnych influencerów jest określane w kategoriach zarówno szans dla branży public relations jak i zagrożeń. Aspekt zagrożeń jest jednak szczególnie istotny, bowiem mają one bezpośrednie przełożenie na powstające i utrwalające się kryzysy wizerunkowe. Ze względu na dużą swobodę działania influencerów połączoną z wiarą zleceniodawców w ich profesjonalizm, istnieje ryzyko pojawienia się działań, które nie tylko nie będą spełniały założeń kampanii promocyjnej, ale także mogą bezpośrednio uderzyć w wizerunek danego podmiotu. Eksperci prognozują, iż wykorzystanie influencerów w promocji będzie także w najbliższym czasie trendem rosnącym, który utrwali się wśród rozwiązań szeroko wykorzystywanych w komunikowaniu z grupami docelowymi.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorWajda, Marek
dc.contributor.authorŻyczyński, Norbert
dc.contributor.authorTworzydło, Dariusz
dc.date.accessioned2024-01-25T04:13:32Z
dc.date.available2024-01-25T04:13:32Z
dc.date.issued2019
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number1
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.description.volume31
dc.identifier.doi10.2478/MINIB-2019-0007
dc.identifier.issn2353-8503
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/109231
dc.identifier.weblinkhttp://minib.pl/influencerzy-jako-wsparcie-dla-kampanii-public-relations/
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.relation.ispartofMarketing Instytucji Naukowych i Badawczych
dc.relation.pages131-150
dc.rightsOther
dc.sciencecloudnosend
dc.titleInfluencerzy jako wsparcie dla kampanii public relations
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication