Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Badanie opinii i poziomu wiedzy na temat profilaktyki logopedycznej oraz wczesnej interwencji trzech pokoleń kobiet
dc.abstract.pl | Profilaktyka logopedyczna oraz wczesna interwencja stanowią istotne narzędzia identyfikacji i wsparcia w obszarze trudności komunikacyjnych. Celem niniejszej pracy było zbadanie opinii i poziomu wiedzy kobiet reprezentujących trzy pokolenia na temat tych zagadnień. W pierwszej części pracy przeprowadzona została analiza literatury dotyczącej profilaktyki logopedycznej oraz wczesnej interwencji. Dokonano przeglądu zmian w podejściu do tych dziedzin, ich ewolucji w kontekście społecznym i edukacyjnym oraz opisano wybrane czynniki wpływające na rozwój dziecka i jego mowy. Drugi rozdział przedstawia metodologie badań, które zostały przeprowadzone przy użyciu ankiet, wśród kobiet w różnym wieku. Zbiór respondentów stanowiły kobiety, które podzielone były na trzy grupy wiekowe: I grupa- 20-39 lat, II grupa- 40-60 lat oraz III grupa- powyżej 61 lat. W badaniu wzięło udział 150 osób, po równo z każdej grupy wiekowej. Wyniki ukierunkowane były na ocenę poziomu wiedzy w temacie profilaktyki logopedycznej oraz wczesnej interwencji. Analiza ukazała różnice między pokoleniami oraz pozwoliła zrozumieć, jak zmieniające się konteksty społeczne wpływają na poziom świadomości w tym obszarze. Wyniki badań wykazały, że istnieją znaczące różnice w opinii i wiedzy między badanymi pokoleniami. Hipoteza główna mojej pracy, którą chciałabym zweryfikować brzmi: przynależność pokoleniowa istotnie wpływa na poziom wiedzy o profilaktyce logopedycznej. Kobiety młodszego pokolenia posiadające dzieci są bardziej zorientowane w tym temacie, niż kobiety należące do starszych pokoleń. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Wydział Polonistyki |
dc.contributor.author | Dzwonkowska, Aleksandra |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T12:47:54Z |
dc.date.available | 2025-01-09T12:47:54Z |
dc.date.defence | 2024-02-20 |
dc.date.issued | 2024 |
dc.date.submitted | 2024-01-28 |
dc.description.promoter | Kurowska, Marlena |
dc.description.reviewer | Sadowska, Elżbieta |
dc.description.reviewer | Kurowska, Marlena |
dc.identifier.apd | 227703 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164232 |
dc.language | pl |
dc.language.other | en |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.pl | profilaktyka logopedyczna |
dc.subject.pl | wczesna interwencja |
dc.subject.pl | pokolenie |
dc.subject.pl | matki |
dc.subject.pl | rozwój mowy dziecka |
dc.subject.pl | kobiety |
dc.subject.pl | ankieta |
dc.title | Badanie opinii i poziomu wiedzy na temat profilaktyki logopedycznej oraz wczesnej interwencji trzech pokoleń kobiet |
dc.title.alternative | Survey of opinions and level of knowledge on speech therapy prevention and early intervention among women for three generations |
dc.type | MasterThesis |
dspace.entity.type | Publication |