Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Badanie opinii i poziomu wiedzy na temat profilaktyki logopedycznej oraz wczesnej interwencji trzech pokoleń kobiet

Uproszczony widok
dc.abstract.plProfilaktyka logopedyczna oraz wczesna interwencja stanowią istotne narzędzia identyfikacji i wsparcia w obszarze trudności komunikacyjnych. Celem niniejszej pracy było zbadanie opinii i poziomu wiedzy kobiet reprezentujących trzy pokolenia na temat tych zagadnień. W pierwszej części pracy przeprowadzona została analiza literatury dotyczącej profilaktyki logopedycznej oraz wczesnej interwencji. Dokonano przeglądu zmian w podejściu do tych dziedzin, ich ewolucji w kontekście społecznym i edukacyjnym oraz opisano wybrane czynniki wpływające na rozwój dziecka i jego mowy. Drugi rozdział przedstawia metodologie badań, które zostały przeprowadzone przy użyciu ankiet, wśród kobiet w różnym wieku. Zbiór respondentów stanowiły kobiety, które podzielone były na trzy grupy wiekowe: I grupa- 20-39 lat, II grupa- 40-60 lat oraz III grupa- powyżej 61 lat. W badaniu wzięło udział 150 osób, po równo z każdej grupy wiekowej. Wyniki ukierunkowane były na ocenę poziomu wiedzy w temacie profilaktyki logopedycznej oraz wczesnej interwencji. Analiza ukazała różnice między pokoleniami oraz pozwoliła zrozumieć, jak zmieniające się konteksty społeczne wpływają na poziom świadomości w tym obszarze. Wyniki badań wykazały, że istnieją znaczące różnice w opinii i wiedzy między badanymi pokoleniami. Hipoteza główna mojej pracy, którą chciałabym zweryfikować brzmi: przynależność pokoleniowa istotnie wpływa na poziom wiedzy o profilaktyce logopedycznej. Kobiety młodszego pokolenia posiadające dzieci są bardziej zorientowane w tym temacie, niż kobiety należące do starszych pokoleń.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Polonistyki
dc.contributor.authorDzwonkowska, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-01-09T12:47:54Z
dc.date.available2025-01-09T12:47:54Z
dc.date.defence2024-02-20
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-28
dc.description.promoterKurowska, Marlena
dc.description.reviewerSadowska, Elżbieta
dc.description.reviewerKurowska, Marlena
dc.identifier.apd227703
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164232
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plprofilaktyka logopedyczna
dc.subject.plwczesna interwencja
dc.subject.plpokolenie
dc.subject.plmatki
dc.subject.plrozwój mowy dziecka
dc.subject.plkobiety
dc.subject.plankieta
dc.titleBadanie opinii i poziomu wiedzy na temat profilaktyki logopedycznej oraz wczesnej interwencji trzech pokoleń kobiet
dc.title.alternativeSurvey of opinions and level of knowledge on speech therapy prevention and early intervention among women for three generations
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication