Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Etyka indywidualna a ład korporacyjny. Wizerunkowe i ekonomiczne efekty kryzysu "Dieselgate" Volkswagena

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe Volkswagen crisis has still persisted since September 2015 with its effects visible in multiple areas. The paper focuses on the results of image and economic impact of the situation, emphasising its ethical issues. It analyses the company’s behaviour and the consumers’ reactions to outline a model of individual ethics of the VW owners and buyers which seem to be a specific response to the corporate governance and crisis management policies introduced by VW. It seems to be interesting to carefully examine these phenomena regarding three markets the company has been offering its products on: the U.S., the German and the Polish ones. Due to the multithreading of the depicted situation, the analysis covers a part of the issue and might be an introduction to further deliberations.
dc.abstract.plKryzys koncernu Volkswagen trwa od września 2015, a jego efekty widoczne są na wielu płaszczyznach. W artykule skupiono się na skutkach wizerunkowych i ekonomicznych opisywanej sytuacji, zwracając szczególną uwagę na kwestię etyki. Poddano analizie zachowania VW i reakcje konsumentów; podjęto próbę zarysowania modelu etyki indywidualnej właścicieli i nabywców samochodów koncernu, które są specyficzną odpowiedzią na przyjęty przez VW model ładu korporacyjnego i zarządzania kryzysowego. Istotne wydaje się wnikliwe przyjrzenie się ww. zjawiskom na trzech rynkach zbytu produktów spółki: amerykańskim, niemieckim oraz polskim. Z uwagi na wielowątkowość opisywanej sytuacji, analiza obejmuje część problematyki i może stanowić wstęp do dalszych rozważań.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorPrzybysz, Łukasz
dc.date.accessioned2024-01-28T20:26:34Z
dc.date.available2024-01-28T20:26:34Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/152797
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.publisher.ministerialWydawnictwo Libron - Filip Lohner
dc.relation.pages289-300
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.encorporate governance
dc.subject.enpublic relations
dc.subject.enVolkswagen
dc.subject.en„Dieselgate”
dc.subject.enethics
dc.subject.plład korporacyjny
dc.subject.plpublic relations
dc.subject.plVolkswagen
dc.subject.pl„Dieselgate”
dc.subject.pletyka
dc.titleEtyka indywidualna a ład korporacyjny. Wizerunkowe i ekonomiczne efekty kryzysu "Dieselgate" Volkswagena
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication