Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Rola mediów społecznościowych w promocji piosenki tanecznej

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe main aim of this thesis is to assess how big a role social media plays in the promotion of dance song (otherwise known as the disco polo genre). Are well-known and popular platforms a good place to promote the musical content of such a controversial and emotive genre? The first chapter of the thesis focuses on the genre itself, its origins, characteristics and popularity in the public space. The second chapter is a conscientious search of the literature in terms of social media, its genesis, use and tools and promotion through it. Towards the end of this section, particular attention was focused on the aspect of promoting musical content through social media. The next stage of the research project was a study of three leading bands of the dance song genre - Bayer Full, Mejk and Magdalena Narożna's Piękni i Młodzi - in terms of their profiles on popular social media and interviews with the band leaders about their personal assessment of the need to use social media activities. The final chapter is made up of summaries and conclusions based on the analysis and in-depth interviews.
dc.abstract.plGłównym celem niniejszej pracy magisterskiej jest ocenienie jak dużą rolę w promocji piosenki tanecznej (znanej inaczej gatunkiem disco polo) stanowią media społecznościowe. Czy znane i popularne platformy to dobre miejsce na promowanie treści muzycznych tak kontrowersyjnego i budzącego emocje gatunku? W pierwszym rozdziale pracy skupiono się na samym gatunku, jego genezie, cechach charakterystycznych i popularności w przestrzeni publicznej. Drugi rozdział to sumienna kwerenda literatury pod kątem mediów społecznościowych, ich genezy, zastosowania i narzędzi oraz promocji za ich pomocą. Pod koniec tej części skupiono szczególną uwagę na aspekcie promowania treści muzycznych za pomocą mediów społecznościowych. Kolejnym etapem projektu badawczego stanowiło badanie trzech czołowych zespołów gatunku piosenki tanecznej – Bayer Full, Mejk oraz Piękni i Młodzi Magdalena Narożna - pod kątem prowadzonych przez nich profili w popularnych mediach społecznościowych oraz rozmów z liderami zespołów na temat ich osobistej oceny potrzeby korzystana z mediowych działań. Ostatni rozdział są to podsumowania i wnioski na podstawie przeprowadzonej analizy oraz wywiadów pogłębionych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorBobko, Anna
dc.date.accessioned2025-01-09T12:47:07Z
dc.date.available2025-01-09T12:47:07Z
dc.date.defence2024-09-25
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-20
dc.description.promoterGaczyńska, Agnieszka
dc.description.reviewerGaczyńska, Agnieszka
dc.description.reviewerOpolska-Bielańska, Agata
dc.identifier.apd231558
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163873
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enDance song
dc.subject.enSocial Media
dc.subject.enPromotion
dc.subject.enDisco Polo genre
dc.subject.enSocial Media Marketing
dc.subject.plPiosenka taneczna
dc.subject.plMedia społecznościowe
dc.subject.plPromocja
dc.subject.plDisco polo
dc.subject.plSocial Media Marketing
dc.titleRola mediów społecznościowych w promocji piosenki tanecznej
dc.title.alternativeThe role of social media in dance song promotion
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication