Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Multilevel English Classes in Primary Education - a survey on level placement and teaching solutions

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis Bachelor's thesis investigates the phenomenon of multilevel classes in Polish primary education in the case of English language learning. The main aim of this study is to analyse the problem in depth - to find out whether it is present in Polish education and what strategies are used by teachers to mitigate the effects of this phenomenon. To achieve this, I conducted a survey of primary school English teachers from among schools across the country. The results of the survey indicate that the phenomenon of multilevel classes is definitely present in Polish education. Teachers indicated that they choose materials with considerable freedom - they use well-tested strategies and techniques and develop materials on their own. The findings indicate that, despite the existing challenge, teachers are effectively managing the learning environment and imparting knowledge to students with varying levels of language proficiency.
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka bada zjawisko klas wielopoziomowych w polskim szkolnictwie na poziomie podstawowym w przypadku nauki języka angielskiego. Głównym celem tego badania jest dogłębna analiza tego problemu - ustalenie, czy jest on obecny w polskiej edukacji i jakie strategie są stosowane przez nauczycieli w celu złagodzenia skutków tego zjawiska. Aby to osiągnąć, przeprowadzone zostało badanie ankietowe wśród nauczycieli języka angielskiego ze szkół podstawowych na terenie całego kraju. Wyniki badania wskazują, że zjawisko klas wielopoziomowych jest zdecydowanie obecne w polskiej edukacji. Nauczyciele wskazali, że mają dużą swobodę w doborze materiałów - stosują sprawdzone strategie i techniki oraz samodzielnie opracowują materiały. Wyniki wskazują, że pomimo istniejących wyzwań, nauczyciele skutecznie zarządzają środowiskiem uczenia się i przekazują wiedzę uczniom o różnym poziomie znajomości języka.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.contributor.authorFil, Karolina
dc.date.accessioned2025-01-09T12:41:49Z
dc.date.available2025-01-09T12:41:49Z
dc.date.defence2024-07-08
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-21
dc.description.promoterMasiejczyk, Alisa
dc.description.reviewerMasiejczyk, Alisa
dc.description.reviewerMalesa, Katarzyna
dc.identifier.apd230921
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161567
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enmulti-level class
dc.subject.enlevel placement
dc.subject.enteaching strategies
dc.subject.enstudents’ needs
dc.subject.plklasa wielopoziomowa
dc.subject.plprzydzielanie poziomów
dc.subject.plstrategie nauczania
dc.subject.plpotrzeby uczniów
dc.titleMultilevel English Classes in Primary Education - a survey on level placement and teaching solutions
dc.title.alternativeWielopoziomowe klasy języka angielskiego w szkołach podstawowych - badanie dotyczące podziału na poziomy i rozwiązań dla klas o zróżnicowanym poziomie
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication