Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Grywalizacja jako metoda zwiększenia skuteczności jakościowych badań rynku

cris.lastimport.scopus2024-02-12T19:29:43Z
dc.abstract.enGamification is one of the most rapidly growing trends in marketing worldwide. Game mechanics to increase consumer’s engagement is commonly used in nearly all product categories. Gamification is still underdeveloped in the field of the marketing research and its effectiveness needs systematic verification. Researchers indicate the positive effect of gamified reseach on the respondent’s engagement and openess – inducing the “hot state” by using games helps to explore true motivations and retrace the real behaviour. The goal of this text is to present current state of knowlegde about the effectiveness of gamification in market research and to share the concepts of games used in qualitative projects.
dc.abstract.plGrywalizacja to jeden z najszybciej rosnących trendów w światowym marketingu – użycie mechanizmów gier do zwiększenia zaangażowania konsumenta jest wykorzystywane już we wszystkich kategoriach produktowych. Grywalizacja w badaniach marketingowych to jednak wciąż bardzo młoda dziedzina i wymaga systematycznych badań skuteczności stosowanych metod i technik. Badacze wskazują na pozytywne skutki wykorzystania gier w badaniach – poprzez zwiększenie zaangażowania i otwartości respondentów, a także poprzez wprowadzenie ich w „gorący” stan behawioralny, w którym łatwiej jest dotrzeć do prawdziwych motywacji i odtworzyć realne zachowania. Celem artykułu jest omówienie aktualnego stanu wiedzy na temat grywalizacji w badaniach rynku wraz z opisem eksperymentów dowodzących jej skuteczności oraz przedstawienie koncepcji (w tym autorskich) gier stosowanych w jakościowych badaniach marketingowych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorŚcibor-Rylski, Michał
dc.date.accessioned2024-01-25T02:28:49Z
dc.date.available2024-01-25T02:28:49Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number525
dc.identifier.doi10.15611/PN.2018.525.23
dc.identifier.issn1899-3192
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/108206
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofPRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU
dc.relation.pages272-283
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.engamification in market research qualitative market research
dc.subject.plgrywalizacja w badaniach marketingowych jakościowe badania marketingowe
dc.titleGrywalizacja jako metoda zwiększenia skuteczności jakościowych badań rynku
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication