Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Miejsce podcastów w mediach. Typologia podcastów jako różnych kategorii medialnych na podstawie wybranych podcastów.

dc.abstract.enThe thesis “Podcast categories in media. Typology of podcasts as different media categories based on selected podcasts.” addresses the topic of podcasts in the media world, and is a compendium of knowledge about the podcast market in Poland. The purpose of the work is to indicate in which media categories podcasts can be placed. The author of the work assumes as a hypothesis that podcasts fall into the categories of mass media, new media and audiovisual media. The paper is based on scientific literature, trade journals, information available on specialized websites, as well as market research. For research purposes, specific podcasts are discussed juxtaposed with examples of other media: television, radio and Internet programs. Based on the analysis of specific podcasts, other television programs or radio broadcasts, as well as the definitions of media themselves, the hypotheses set forth are answered.
dc.abstract.plPraca „Miejsce podcastów w mediach. Typologia podcastów jako różnych kategorii medialnych na podstawie wybranych podcastów” porusza tematykę podcastów w świecie medialnym, a także jest kompendium wiedzy na temat rynku podcastów w Polsce. Celem pracy jest wskazanie, w jakich kategoriach medialnych można umieścić podcasty. Autorka pracy jako hipotezę przyjmuje, iż podcast mieszczą się w kategoriach: mediów masowych, nowych mediów i mediów audiowizualnych. Praca została napisana na bazie literatury naukowej, czasopism branżowych, informacji dostępnych na specjalistycznych stronach internetowych, a także badań rynkowych. W celach badawczych omawiane są konkretne podcasty zestawiane z przykładami innych mediów: telewizją, radiem i programami internetowymi. Na podstawie analizy konkretnych podcastów, innych programów czy audycji, a także samych definicji mediów, odpowiedziano na postawione hipotezy.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorChmielewska, Kamila
dc.date.accessioned2025-01-09T11:36:59Z
dc.date.available2025-01-09T11:36:59Z
dc.date.defence2024-09-24
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-12
dc.description.promoterMarzęda, Agnieszka
dc.description.reviewerMarzęda, Agnieszka
dc.description.reviewerKończak, Jarosław
dc.identifier.apd203100
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/160986
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enpodcast
dc.subject.enmass media
dc.subject.ennew media
dc.subject.enaudiovisual media
dc.subject.enaudio
dc.subject.plpodcast
dc.subject.plmedia masowe
dc.subject.plnowe media
dc.subject.plmedia audiowizualne
dc.subject.plaudio
dc.titleMiejsce podcastów w mediach. Typologia podcastów jako różnych kategorii medialnych na podstawie wybranych podcastów.
dc.title.alternativePodcast categories in media. Typology of podcasts as different media categories based on selected podcasts.
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication