Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Cultural Studies of Immigrants from the Far East. Challenges for Entrepreneurial Education

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T19:29:51Z
dc.abstract.enRESEARCH OBJECTIVE: The article seeks to put forward recommendations for entrepreneurial education in the area of cultural studies and is a theoretical exercise. THE RESEARCH PROBLEM AND METHODS: Our argumentation relies on a literature review and our own experience as field researchers having conducted cultural studies for years. THE PROCESS OF ARGUMENTATION: Cultural studies are now gaining in importance given the ever more frequent migrations of people and increasing effects of globalization processes. We note that there are a few publications on the relationship between students participation in research and entrepreneurial education. Therefore, we have decided to share our experience and analyses resulting from our studies. RESEARCH RESULTS: Well‑designed and conducted research largely translates to reliable and accurate results that can be used in entrepreneurial education. CONCLUSIONS, INNOVATIONS, AND RECOMMENDATIONS: Cross‑cultural issues in research, especially at present, are ever more important and worth examining from the perspectives of both research and education – in particular in entrepreneurial education which increasingly involves international aspects and requires entrepreneurs and company workers to possess cross‑cultural competences.
dc.abstract.plCEL NAUKOWY: Artykuł o charakterze teoretycznym ma na celu sformułowanie rekomendacji dla edukacji przedsiębiorczej w obszarze badań kulturowych. PROBLEM I METODY BADAWCZE: W naszym dowodzeniu opieramy się na przeglądzie literatury oraz własnych doświadczeniach jako wieloletnich badaczek terenowych w obszarze badań kulturowych. PROCES WYWODU: W dzisiejszych czasach badania kultury zyskują na znaczeniu dzięki coraz częstszym migracjom ludności i coraz bardziej odczuwalnym skutkom procesów globalizacji. W literaturze w niewystarczającym stopniu analizuje się te zjawiska. Biorąc udział w projekcie finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki dotyczącym badań kulturowych w obszarze przedsiębiorczość imigrantów w Polsce, zauważamy, że liczba publikacji dotyczących samego przebiegu procesu badawczego jest jeszcze mniejsza. Dlatego też postanowiłyśmy podzielić się naszymi doświadczeniami i analizami z przebiegu prowadzonych badań. W artykule poruszymy następujące wątki: wiedza o badanym terenie, rola badacza, wybór właściwej metodologii badawczej, a w szczególności: wybór metod, sposób przeprowadzenia badania oraz techniki służące analizie zebranego materiału. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Dobrze zaprojektowane i wykonane badanie w wysokim stopniu przekłada się na rzetelne i wiarygodne wyniki badań, które mogą być wykorzystywane w edukacji przedsiębiorczej. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Temat międzykulturowości w badaniach – szczególnie w obecnym czasie – jest coraz bardziej istotny i warty podjęcia analiz, zarówno z perspektywy badań, jak i edukacji, szczególnie edukacji przedsiębiorczości, która coraz częściej jest przedsiębiorczością międzynarodową i wymaga kompetencji międzykulturowych od przedsiębiorców i pracowników firm.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorPostuła, Agnieszka
dc.contributor.authorBrzozowska, Agnieszka
dc.date.accessioned2024-01-24T21:14:38Z
dc.date.available2024-01-24T21:14:38Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number42
dc.description.volume17
dc.identifier.doi10.17399/HW.2018.174213.
dc.identifier.issn1643-9171
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/104027
dc.identifier.weblinkhttps://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1517/1499
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofHORYZONTY WYCHOWANIA
dc.relation.pages173-181
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.encultural studies entrepreneurial education research process the role of researcher methodology
dc.subject.plbadania kulturowe edukacja przedsiębiorcza proces badawczy rola badacza metodologia
dc.titleCultural Studies of Immigrants from the Far East. Challenges for Entrepreneurial Education
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication