Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Film trailer as a multimodal genre

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe aim of this paper is to prove that the film trailer is a multimodal genre, and to analyse its structure based on the model of analysis created by Carmen D. Maier. Another objective of this thesis is to look at film trailers from a diachronic perspective. For this reason, the research material was collected from two periods of time - it consists of six trailers published in the years 2000-2001, and another six published in the year 2020. All trailers analysed in this thesis are trailers for comedy films produced in the United States. The conducted study confirmed that film trailer is highly structured multimodal genre with the principal objective to promote the film. It also showed that while the structure of the trailer has not changed significantly over twenty years, the selection of information conveyed in the trailer has changed. For instance, in the trailers published in the year 2020 the names of the actors starring in the film, nor the people involved in the production are mentioned.
dc.abstract.plCelem poniższej pracy jest wykazanie, iż zwiastun filmowy jest gatunkiem multimodalnym, a także analiza jego struktury w oparciu o model analizy stworzony przez Carmen D. Maier. Kolejnym celem pracy jest przyjrzenie się zwiastunom filmowym z perspektywy diachronicznej. Z tego względu materiał badawczy został zaczerpnięty z dwóch okresów – składa się na niego sześć zwiastunów opublikowanych w latach 2000-2001, i kolejne sześć opublikowanych w roku 2020. Wszystkie zwiastuny poddane analizie w tej pracy są zwiastunami filmów komediowych wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych. Przeprowadzone badanie potwierdziło, że zwiastun filmowy jest wysoce ustrukturyzowanym gatunkiem multimodalnym, którego nadrzędnym celem jest promocja filmu. Wykazało także, że chociaż struktura zwiastunów nie zmieniła się w sposób znaczący na przestrzeni dwudziestu lat, to zmienił się dobór informacji w nim przekazywanych, na przykład w nowszych zwiastunach analizowanych w tej pracy nie wspomina się nazwisk aktorów, ani osób zaangażowanych w produkcję filmu.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.contributor.authorDerda, Agnieszka
dc.date.accessioned2025-01-09T12:45:11Z
dc.date.available2025-01-09T12:45:11Z
dc.date.defence2024-07-05
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-05-25
dc.description.promoterKowalski, Grzegorz
dc.description.reviewerKowalski, Grzegorz
dc.description.reviewerOkulska-Łukawska, Urszula
dc.identifier.apd222204
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163006
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enfilm trailer
dc.subject.enmultimodality
dc.subject.enmultimodal genre
dc.subject.endiscourse analysis
dc.subject.encomedy
dc.subject.plzwiastun filmowy
dc.subject.plmultimodalność
dc.subject.plgatunek multimodalny
dc.subject.planaliza dyskursu
dc.subject.plkomedia
dc.titleFilm trailer as a multimodal genre
dc.title.alternativeZwiastun filmowy jako gatunek multimodalny
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication