Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-SACC-BY-SA - Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach
 

Przywództwo w świetle etyki stosowanej. Zastosowanie coachingu w procesie kształcenia liderów (przywódców)

Uproszczony widok
dc.abstract.enIn the paper, we discuss the educational potential of coaching as a complementary tool for leadership training. Coaching is treated as a supporting method in the process of learning that must be backed up with some philosophical aspects in virtues that allow building up social leadership competence. Thus, leader virtues, such as loyalty, personal example or duty are discussed as quality issues of the modern leader.
dc.abstract.plCelem podejmowanej aktywności edukacyjnej jest samodoskonalenie się, zdobywanie wiedzy, umiejętności i nowych kompetencji. Dydaktyka jest dyscypliną nieustannie rozwijającą się i unowocześnianą, aby mogła sprostać współczesnym realiom, potrzebom odbiorców i aktualnym wymaganiom rynkowym. W tym kontekście coraz bardziej popularne są metody stawiające w centrum indywidualne potrzeby człowieka. Taki typ dydaktycznych działań nazywa się coachingiem. Coaching jako metoda jest jedynie środkiem wspomagającym proces uczenia się (doskonalenia się), co znaczy, że musi on być wsparty wiedzą filozoficzną niezbędną do budowania kompetencji przywódczych. W naszym artykule analizujemy możliwości coachingu jako narzędzia wspomagającego kompetencje przywódcze w świetle etyki stosowanej, co odnosi się do relacji „przywództwo–lojalność”, czy „przywództwo–osobiste zaangażowanie”.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorBoroch, Robert
dc.contributor.authorChmielecka, Monika
dc.date.accessioned2024-01-25T18:38:15Z
dc.date.available2024-01-25T18:38:15Z
dc.date.copyright2017-09-30
dc.date.issued2017
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number3
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.description.volume20
dc.identifier.issn1505-8808
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/117518
dc.identifier.weblinkhttps://insted-tce.pl/ojs/index.php/tce/article/view/252
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationculture and religion studies
dc.relation.ispartofTeraźniejszość - Człowiek - Edukacja
dc.relation.pages35-46
dc.rightsCC-BY-SA
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enapplied philosophy
dc.subject.enapplied ethics
dc.subject.enleaderships
dc.subject.encoaching
dc.subject.entraining leaders
dc.subject.plfilozofia stosowana
dc.subject.pletyka stosowana
dc.subject.plprzywództwo
dc.subject.plcoaching
dc.subject.plkształcenie przywódców
dc.titlePrzywództwo w świetle etyki stosowanej. Zastosowanie coachingu w procesie kształcenia liderów (przywódców)
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication