Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

THE USE OF ACADEMIA.EDU, RESEARCHGATE, GOOGLE SCHOLAR, SCOPUS, AND PUBLONS AMONG THE POLISH RESEARCHERS OF SOCIAL COMMUNICATION AND MEDIA SCIENCES

Uproszczony widok
dc.abstract.enAim – to define the degree of activity, bibliometrics, and altmetrics of Polish researchers in social communication and media sciences on scientific websites: Google Scholar, ResearchGate, Academia.edu, Publons, and Scopus, and purposes of their use. Methodology – quantitative study on the research sample of 570 academics. The collected data were then subjected to statistical analysis. Findings and conclusions – The intensity and manner of using the websites depend on the period of their operation, differences in functionalities, but also on the publishing and scientific activity (sharing bibliographies and texts on the websites, communication and information exchange, cooperation) of researchers.
dc.abstract.plCel artykułu – próba określenia stopnia obecności, aktywności oraz wielkości wskaźników bibliometrycznych i altmetrycznych polskich badaczy z nauk o komunikacji społecznej i mediach w serwisach naukowych: Google Scholar, ResearchGate, Academia.edu, Publons i Scopus, oraz celów ich wykorzystania. Metody badań – badania ilościowe grupy 570 akademików z 20 różnych uczelni. W procesach doboru próby zastosowano analizę danych zastanych Zebrane dane poddano następnie analizie statystycznej. Wyniki i wnioski – Intensywność i sposób korzystania z serwisów zależą po części, od okresu ich działania, różnic w funkcjonalnościach, ale także, od aktywności publikacyjnej (intensywność, język i miejsce publikacji) i naukowej (udostępnianie bibliografii i tekstów w serwisach, komunikacja i wymiana informacji, współpraca) badaczy.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorGłowacka, Ewa
dc.contributor.authorŚwigoń, Marzena
dc.contributor.authorKisilowska-Szurmińska, Małgorzata
dc.date.accessioned2024-01-26T10:50:13Z
dc.date.available2024-01-26T10:50:13Z
dc.date.issued2022
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number2
dc.description.volume90
dc.identifier.issn0033-202X
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/123277
dc.identifier.weblinkhttps://wydawnictwo.sbp.pl/przeglad-biblioteczny-2-2022,67,235.html
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.relation.ispartofPrzegląd Biblioteczny
dc.relation.pages137-169
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enSocial Communication and Media Sciences
dc.subject.enAcademia.edu
dc.subject.enResearchGate
dc.subject.enGoogle Scholar
dc.subject.enScopus
dc.subject.enPublons
dc.subject.plAcademia.edu
dc.subject.plGoogle Scholar
dc.subject.plkomunikacja naukowa
dc.subject.plnauki o komunikacji społecznej i mediach
dc.subject.plResearchGate
dc.subject.plScopus
dc.subject.plPublons
dc.titleTHE USE OF ACADEMIA.EDU, RESEARCHGATE, GOOGLE SCHOLAR, SCOPUS, AND PUBLONS AMONG THE POLISH RESEARCHERS OF SOCIAL COMMUNICATION AND MEDIA SCIENCES
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication