Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

L’exploration de la bisexualité à travers l’autofiction dans Claudine à l’école et Le pur et l’impur de Colette

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe following work focuses on the themes of bisexuality, gender identity and sexual fluidity in two works by the French writer Colette: Claudine at School and The Pure and the Impure. Analysis of these works in the light of the concept of autofiction, proposed by Serge Doubrovsky, reveals the singularity of Colette's work, which abounds in novelised autobiographical themes and, in particular, literary representations of authentic love relationships and unconventional identities. Referring to scholars such as Julia Kristeva and Stéphanie Michineau, the reasons why Colette is considered one of the most influential French female writers of the XXth century are presented throughout this work.
dc.abstract.languagefr
dc.abstract.otherLe présent travail est consacrée aux thèmes de la bisexualité, de l'identité de genre et de la fluidité sexuelle dans deux œuvres de l'écrivaine française Colette : Claudine à l'école et Le Pur et l’mpur. L'analyse de ces œuvres à la lumière du concept d'autofiction, proposé par Serge Doubrovsky, permet de percevoir la spécificité ​de l'œuvre de Colette, riche en éléments autobiographiques romancés et, en particulier, les représentations littéraires de relations amoureuses authentiques et d'identités non conventionnelles. En se référant à des chercheurs tels que Julia Kristeva et Stéphanie Michineau, les raisons pour lesquelles Colette est considérée comme l'une des écrivaines françaises les plus influentes du XXe siècle sont présentées au fil de ce travail.
dc.abstract.plNiniejsza praca jest poświęcona tematom biseksualności, tożsamości płciowej i płynności seksualnej w dwóch dziełach francuskiej pisarki Colette – Klaudyna w szkole i Czyste, nieczyste. Analiza tych utworów w świetle koncepcji autofikcji, zaproponowanej przez Serge'a Doubrovsky'ego, pozwala dostrzec specyfikę twórczości Colette obfitującej w sfabularyzowane wątki autobiograficzne, a w szczególności literackie reprezentacje autentycznych relacji miłosnych i niekonwencjonalnych tożsamości. Nawiązując do takich badaczy, jak Julia Kristeva i Stéphanie Michineau, przedstawiono powody, dla których Colette uznawana jest za jedną z najbardziej wpływowych pisarek francuskich XX-ego wieku.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentInstytut Romanistyki
dc.contributor.authorHamera, Dominika
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:58Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:58Z
dc.date.defence2024-07-09
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-11
dc.description.promoterKlik, Marcin
dc.description.reviewerKlik, Marcin
dc.description.reviewerOpiela-Mrozik, Anna
dc.identifier.apd232527
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165234
dc.languagefr
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enColette
dc.subject.enautofiction
dc.subject.enbisexuality
dc.subject.enfemininity
dc.subject.enidentity
dc.subject.engender
dc.subject.enandrogyny
dc.subject.languagefr
dc.subject.otherColette
dc.subject.otherautofiction
dc.subject.otherbisexualité
dc.subject.otherféminité
dc.subject.otheridentité
dc.subject.othergenre
dc.subject.otherandrogynie
dc.subject.plColette
dc.subject.plautofikcja
dc.subject.plbiseksualność
dc.subject.plkobiecość
dc.subject.pltożsamość
dc.subject.plpłeć
dc.subject.plandrogynia
dc.titleL’exploration de la bisexualité à travers l’autofiction dans Claudine à l’école et Le pur et l’impur de Colette
dc.title.alternativeOdkrywanie biseksualności poprzez autofikcję w dziełach Colette: Klaudyna w szkole oraz Czyste, nieczyste
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication