Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Consumer Cosmopolitanism among Young Polish Consumers

Uproszczony widok
dc.abstract.enGlobalisation of consumption has contributed to the rise of a global consumption culture by expanding similar consumption patterns. Homogenisation of consumption has detraditionalised consumption, meaning that the role of local, family traditions and customs has decreased in consumer behaviour. This consumer trend is conducive to the development of cosmopolitan attitudes among today’s consumers. The article seeks to identify young people’s cosmopolitan attitudes and behaviours. The study consists of two parts: theoretical and empirical. The first one explains the concept and essence of consumer cosmopolitanism, building upon a critical analysis of world literature. The second, major part is empirical. The basis for conclusions is provided by the research material collected by means of a questionnaire-based survey that the author conducted among young consumers.
dc.abstract.plGlobalizacja konsumpcji przyczyniła się do stworzenia globalnej kultury konsumpcji przez rozszerzenie się podobnych wzorców konsumpcji. Homogenizacja konsumpcji wywołała jej detradycjonalizację, która polega na zmniejszeniu roli lokalnych, rodzinnych tradycji i obyczajów w zachowaniach konsumenckich. Wspomniany trend konsumencki sprzyja kształtowaniu się postaw kosmopolitycznych wśród współczesnych konsumentów. Celem artykułu jest identyfikacja postaw i zachowań kosmopolitycznych osób młodych. Opracowanie składa z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. W pierwszej z nich, na podstawie krytycznej analizy literatury światowej, wyjaśniono pojęcie i istotę kosmopolityzmu konsumenckiego. Natomiast druga, zasadnicza część pracy ma charakter empiryczny. Podstawę wnioskowania stanowi materiał badawczy pozyskany dzięki przeprowadzonym przez autora badaniom w formie wywiadu kwestionariuszowego wśród młodych konsumentów.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorZalega, Tomasz
dc.date.accessioned2024-01-24T20:46:32Z
dc.date.available2024-01-24T20:46:32Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number6, t. 1
dc.description.volume64
dc.identifier.issn0438-5403
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/103649
dc.identifier.weblinkhttps://bazekon.uek.krakow.pl/rekord/171574708
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofHandel Wewnętrzny
dc.relation.pages584-597
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enyoung people consumer behaviour consumer cosmopolitanism
dc.subject.plsoby młode zachowania konsumenckie kosmopolityzm konsumencki
dc.titleConsumer Cosmopolitanism among Young Polish Consumers
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication