Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Media i kobiecy Body Image. Wpływ współczesnych mediów na postrzeganie wizerunku kobiet.

Uproszczony widok
dc.abstract.plPerspektywa określenia znaczenia mediów w kreowaniu standardów wyglądu kobiet przez media oraz wyodrębnienie elementów pozytywnie i negatywnie wpływających na budowanie się opinii na temat kobiecego ciała. Wiedza ta ma szansę okazać się przydatna dla specjalistów zajmujących się medioznawstwem, psychologią, a także połączeniem tych dwóch dziedzin, a także samych kobiet korzystających z przekazów medialnych. Cel: Opisanie elementów mających istotne znaczenie w kreowaniu się ideałów wyglądu kobiet oraz wykazanie wpływu mediów na to zjawisko. Metody badań: W badaniu przeprowadzonym przez autorkę wykorzystano badanie sondażowe. Podczas gromadzenia danych korzystano z systemu analitycznego Google Forms należącego do pakietu narzędzi Google. Wyniki: Badania pokazały, że media motywują negatywne skutki postrzeganie kobiecego ciał przez kobiety i prezentowane przez nie treści obniżają satysfakcję z własnego ciała respondentek. Wartość poznawcza: Znajomość tych komponentów ułatwia identyfikację wpływu treści prezentowanych przez media na kobiecy body image i postrzeganie ich wizerunku przez zbiorowości. Pozwala także celniej przewidywać potencjalny wpływ czynników zewnętrznych, które mogą na niego oddziaływać.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorGałązka, Julia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:07Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:07Z
dc.date.defence2024-07-03
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-03
dc.description.promoterKaczmarek-Śliwińska, Monika
dc.description.reviewerMarzęda, Agnieszka
dc.description.reviewerKaczmarek-Śliwińska, Monika
dc.identifier.apd232129
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164818
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plwygląd kobiet
dc.subject.plwizerunek kobiet
dc.subject.plbody image
dc.subject.plkobieta w mediach
dc.titleMedia i kobiecy Body Image. Wpływ współczesnych mediów na postrzeganie wizerunku kobiet.
dc.title.alternativeMedia and the female body image. The influence of modern media on the perception of women's image.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication