Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Poziom przetwarzania fonologicznego i wzrokowego młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się o charakterze dysleksji rozwojowej ze szkoły branżowej i liceum
dc.abstract.pl | W niniejszej pracy poruszono temat poziomu przetwarzania fonologicznego oraz funkcji wzrokowych i wzrokowo-przestrzennych młodzieży ze szkół branżowych i liceów w grupie osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się o charakterze dysleksji rozwojowej. Uczestnikami badania byli uczniowie z dwóch wspomnianych typów placówek. Do badania wykorzystano ankietę oraz samodzielnie skompletowany zestaw zadań. Zadania te zostały podzielone na cztery grupy: fonologiczne, językowe (inne niż fonologiczne), wzrokowe i wzrokowo-przestrzenne (wymagające logicznego myślenia). Wyniki badań wykazały, że średnia ocen realizacji wszystkich zadań przez uczniów ze szkół licealnych oraz branżowych różniła się istotnie statystycznie. Zazwyczaj licealiści osiągali wyższą średnią w zadaniach. Nie zawsze jednak były to wyniki znacznie różniące się od tych, osiąganych przez uczniów ze szkół branżowych. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Wydział Polonistyki |
dc.contributor.author | Zych, Julia |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T12:45:20Z |
dc.date.available | 2025-01-09T12:45:20Z |
dc.date.defence | 2024-07-05 |
dc.date.issued | 2024 |
dc.date.submitted | 2024-06-24 |
dc.description.promoter | Zawadka, Joanna |
dc.description.reviewer | Ciecierska-Zajdel, Beata |
dc.description.reviewer | Zawadka, Joanna |
dc.identifier.apd | 232774 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163070 |
dc.language | pl |
dc.language.other | en |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.pl | Dysleksja rozwojowa |
dc.subject.pl | deficyt fonologiczny |
dc.subject.pl | funkcje wzrokowe |
dc.subject.pl | deficyt integracji funkcji percepcyjno-motorycznych |
dc.title | Poziom przetwarzania fonologicznego i wzrokowego młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się o charakterze dysleksji rozwojowej ze szkoły branżowej i liceum |
dc.title.alternative | Level of phonological and visual processing of young people with specific learning difficulties (developmental dyslexia) from career schools and high schools |
dc.type | MasterThesis |
dspace.entity.type | Publication |