Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Poziom przetwarzania fonologicznego i wzrokowego młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się o charakterze dysleksji rozwojowej ze szkoły branżowej i liceum

Uproszczony widok
dc.abstract.plW niniejszej pracy poruszono temat poziomu przetwarzania fonologicznego oraz funkcji wzrokowych i wzrokowo-przestrzennych młodzieży ze szkół branżowych i liceów w grupie osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się o charakterze dysleksji rozwojowej. Uczestnikami badania byli uczniowie z dwóch wspomnianych typów placówek. Do badania wykorzystano ankietę oraz samodzielnie skompletowany zestaw zadań. Zadania te zostały podzielone na cztery grupy: fonologiczne, językowe (inne niż fonologiczne), wzrokowe i wzrokowo-przestrzenne (wymagające logicznego myślenia). Wyniki badań wykazały, że średnia ocen realizacji wszystkich zadań przez uczniów ze szkół licealnych oraz branżowych różniła się istotnie statystycznie. Zazwyczaj licealiści osiągali wyższą średnią w zadaniach. Nie zawsze jednak były to wyniki znacznie różniące się od tych, osiąganych przez uczniów ze szkół branżowych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Polonistyki
dc.contributor.authorZych, Julia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:45:20Z
dc.date.available2025-01-09T12:45:20Z
dc.date.defence2024-07-05
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-24
dc.description.promoterZawadka, Joanna
dc.description.reviewerCiecierska-Zajdel, Beata
dc.description.reviewerZawadka, Joanna
dc.identifier.apd232774
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163070
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plDysleksja rozwojowa
dc.subject.pldeficyt fonologiczny
dc.subject.plfunkcje wzrokowe
dc.subject.pldeficyt integracji funkcji percepcyjno-motorycznych
dc.titlePoziom przetwarzania fonologicznego i wzrokowego młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się o charakterze dysleksji rozwojowej ze szkoły branżowej i liceum
dc.title.alternativeLevel of phonological and visual processing of young people with specific learning difficulties (developmental dyslexia) from career schools and high schools
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication