Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

The Educational Role of Culture in the Acquisition of Foreign Languages: the Impact of British Culture on English language learning

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe Diploma Project is divided into two parts. The first one is analytical exploration, devoted to the development of learning through spreading cultural awareness during English lessons in the primary school. The second part is practical, and it contains three lesson plans with learning resources. In the first part, I emphasise the close and unbreakable relationship between culture and language and highlight the impact of culture on English language acquisition. I also address the practical implementation of teaching strategies in EFL classrooms, using cultural components to improve students' language comprehension. The practical part focuses on three distinct lesson scenarios, each infused with a strong cultural component. The diploma project ends with a final conclusion. Students won't be successful in learning their target language unless cultural issues are integrated into language curriculum and instruction. In an appendix at the end of the project, I present the needed didactic aids and teaching materials for conducting the three lessons.
dc.abstract.plProjekt dyplomowy podzielony jest na dwie części. Pierwsza z nich to eksploracja analityczna, poświęcona rozwojowi uczenia się poprzez szerzenie świadomości kulturowej na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej. Druga część ma charakter praktyczny i zawiera trzy scenariusze lekcji wraz z materiałami do nauki. W pierwszej części podkreślam bliski i nierozerwalny związek pomiędzy kulturą a językiem oraz wpływ kultury na przyswajanie języka angielskiego. Zajmuję się także praktycznym wdrażaniem strategii nauczania w klasach języka angielskiego, wykorzystując elementy kulturowe w celu poprawy zrozumienia języka przez uczniów. Część praktyczna skupia się na trzech odrębnych scenariuszach lekcji, z których każdy jest nasycony silnym elementem kulturowym. Praca dyplomowa kończy się wnioskiem: uczniowie nie odniosą sukcesu w nauce języka docelowego, jeśli kwestie kulturowe nie zostaną włączone do programu nauczania i nauczania języków. W załączniku na końcu projektu przedstawiam pomoce dydaktyczne i materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia wspomnianych lekcji.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentCentrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
dc.contributor.authorZiarnik, Natalia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:48:56Z
dc.date.available2025-01-09T12:48:56Z
dc.date.defence2024-07-04
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2023-09-21
dc.description.promoterDiniejko, Andrzej
dc.description.reviewerDiniejko, Andrzej
dc.description.reviewerRomaniuk, Jacek
dc.identifier.apd227932
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164720
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enlanguage
dc.subject.enEnglish language
dc.subject.enforeign language
dc.subject.ensecond language acquisition
dc.subject.enculture
dc.subject.enrelationship between culture and language
dc.subject.enteacher education
dc.subject.pljęzyk angielski
dc.subject.plnauczanie języków obcych
dc.subject.plkultura
dc.subject.pljęzyk
dc.subject.plprzyswajanie języka obcego
dc.subject.plkultura brytyjska
dc.titleThe Educational Role of Culture in the Acquisition of Foreign Languages: the Impact of British Culture on English language learning
dc.title.alternativeEdukacyjna rola kultury w nauce języków obcych: wpływ kultury brytyjskiej na naukę języka angielskiego
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication