Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Zastosowanie wzorców UX/UI na serwisach sprzedażowych do tworzenia bazy unikalnych i często powracających klientów na przykładzie sklepów e-commerce

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe paper organizes and analyzes information on well-implemented elements and functionalities (UX/UI) in the user interface and their impact on the effectiveness of e-commerce sites, with a particular focus on the formation of customer loyalty. A review of the literature related to the topic of research on UX/UI design patterns in creating consumer loyalty on various shopping platforms is presented. Also presented are selected specialized design practices that can have a real impact on creating good and long-lasting customer-buyer relationships. In addition, the work includes a discussion of the author's own research, which aims to determine whether the practices defined in the chapters have a real impact on the user and create a safe and trusted environment, as well as whether the user, among the various design patterns shown, marked as the best, chooses those that comply with standards and interface design principles.
dc.abstract.plW pracy uporządkowano i przeanalizowano informacje na temat dobrze zaimplementowanych elementów oraz funkcjonalności (UX/UI) w interfejsie użytkownika oraz ich wpływu na efektywność serwisów e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania lojalności klientów. Przedstawiono przegląd literatury związanej z tematyką badań nad wzorcami projektowych UX/UI w kreowaniu lojalności konsumenckiej na różnorakich platformach handlowych. Zaprezentowane zostały również wybrane specjalistyczne praktyki projektowe, które mogą mieć realny wpływ na kreowanie dobrych i długotrwałych relacji klient-kupujący. Dodatkowo praca zawiera omówienie własnych badań, które mają na celu ustalenie, czy zdefiniowane w poszczególnych rozdziałach praktyki mają rzeczywisty wpływ na użytkownika oraz kreują środowisko bezpieczne oraz zaufane, a także czy użytkownik spośród poszczególnych ukazanych wzorców projektowych, oznaczonych jako najlepsze wybiera te, które zgodne są z normami oraz zasadami projektowania interfejsów.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorWojtal, Krzysztof
dc.date.accessioned2025-01-20T14:50:48Z
dc.date.available2025-01-20T14:50:48Z
dc.date.defence2024-06-21
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-03
dc.description.promoterSosińska-Kalata, Barbara
dc.description.reviewerSosińska-Kalata, Barbara
dc.description.reviewerIwasiński, Łukasz
dc.identifier.apd230763
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165818
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enUX/UI design patterns
dc.subject.ene-commerce
dc.subject.enconsumer loyalty
dc.subject.enuser research
dc.subject.enUX/UI design
dc.subject.endesign pattern analysis
dc.subject.eninterface
dc.subject.enshopping experience
dc.subject.enconversion
dc.subject.plwzorce projektowe UX/UI
dc.subject.ple-commerce
dc.subject.pllojalność konsumencka
dc.subject.plbadanie użytkowników
dc.subject.plUX/UI design
dc.subject.planaliza wzorców projektowych
dc.subject.plinterfejs
dc.subject.pldoświadczenie zakupowe
dc.subject.plkonwersja
dc.titleZastosowanie wzorców UX/UI na serwisach sprzedażowych do tworzenia bazy unikalnych i często powracających klientów na przykładzie sklepów e-commerce
dc.title.alternativeApplication of UX/UI patterns on sales sites to create a base of unique and frequently returning customers on the example of e-commerce stores
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication