Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Figury retoryczne wykorzystywane w czasie trwania kampanii wyborczej w czołowych tygodnikach politycznych – „Newsweek” i „Do Rzeczy”

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis work discusses the techniques of rhetorical figures as means of manipulation in the weekly magazines Newsweek and Do Rzeczy during the 2023 Parliamentary election campaign. The most frequently used figures have been bulleted, their intentionality has been determined and information on their effectiveness and basic functions has been provided. The author chose the above weekly magazines both because of their wide reach and great influence on the political narrative in the country, which makes them important players in providing information and shaping public opinion. Moreover, Newsweek and Do Rzeczy represent different political spectrums. Newsweek is more focused on liberal and centrist views, while Do Rzeczy often focuses on conservative and right-wing issues. Comparing the rhetoric used in these two magazines provided interesting conclusions about political rhetoric in different environments
dc.abstract.plNiniejsza praca omawia techniki figur retorycznych jako środków manipulacji, w tygodnikach ,,Newsweek’’ oraz ,,Do Rzeczy’’, w trakcie trwania kampanii wyborczej do Parlamentu w 2023 roku. Wypunktowanie zostały najczęściej stosowane figury, określono ich intencjonalności oraz dostarczono informacje na temat skuteczności i ich podstawowych funkcji. Autorka wybrała powyższe tygodniki zarówno ze względu na szerokie zasięgi, jak i duży wpływ na narrację polityczną w kraju, co czyni je ważnymi graczami w przekazywaniu informacji i kształtowaniu opinii publicznej. Co więcej ,,Newsweek” i ,,Do Rzeczy” reprezentują różne spektrum polityczne. ,,Newsweek” jest bardziej skoncentrowany na liberalnych i centrowych poglądach, podczas gdy ,,Do Rzeczy” często skupia się na konserwatywnych i prawicowych kwestiach. Porównanie retoryki wykorzystywanej w tych dwóch czasopismach dostarczyło ciekawych wniosków na temat retoryki politycznej w różnych środowiskach
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
dc.contributor.authorGondecka, Anna
dc.date.accessioned2025-01-20T14:59:10Z
dc.date.available2025-01-20T14:59:10Z
dc.date.defence2024-07-10
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-20
dc.description.promoterGarlicki, Jan
dc.description.reviewerSzczupaczyński, Jerzy
dc.description.reviewerGarlicki, Jan
dc.identifier.apd234254
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165993
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enPolitics
dc.subject.enrhetoric
dc.subject.enmanipulation
dc.subject.enpersuasion
dc.subject.eneristics
dc.subject.enelections
dc.subject.enparliament
dc.subject.enmagazines
dc.subject.ennews
dc.subject.ensocial rules
dc.subject.plPolityka
dc.subject.plretoryka
dc.subject.plmanipulacja
dc.subject.plperswazja
dc.subject.plerystyka
dc.subject.plwybory
dc.subject.plparlament
dc.subject.plczasopisma
dc.subject.plwiadomości
dc.subject.plreguły społeczne
dc.titleFigury retoryczne wykorzystywane w czasie trwania kampanii wyborczej w czołowych tygodnikach politycznych – „Newsweek” i „Do Rzeczy”
dc.title.alternativeFigures of rhetoric used in leading political weeklies - Newsweek and Do Rzeczy during the election campaign.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication