Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Determinants of the Use of Computer Games in the Teaching Process

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:02:09Z
dc.abstract.enThe major goal of this article is to analyse the behaviour of e-gamers and their opinion regarding possibility to use computer games in the didactic process at the university or other higher education institutions. The research was done randomly in an academic environment, using questionnaires, distributed via the Internet. This article is to continue the set of articles dedicated to the analysis of e-gamers’ profile and environment that he/she belongs to. The current research is focused on behavioural patterns of e-gamers and possibility to use computer games to support the didactic process at universities. After gathering results of questionnaires, the authors discussed those results and accompanied conclusions.
dc.abstract.plGłównym celem artykułu jest analiza zachowań e-graczy i ich opinie dotyczące wykorzystania gier komputerowych w procesie dydaktycznym na uniwersytecie lub w innej instytucji edukacyjnej. Badania dokonano losowo w środowisku akademickim, używając ankiet rozprowadzanych przez Internet. Artykuł ten jest kontynuacją serii opracowań dedykowanej analizie profili e-graczy i środowiska, do którego oni należą. Badanie koncentruje się na tworzeniu wzorców zachowań e-graczy i możliwości zastosowania gier komputerowych do wspomagania procesu dydaktycznego na uniwersytetach. Po uzyskaniu wyników badań ankietowych autorzy przeprowadzili dyskusję wyników i wyciągnęli wnioski z badań.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorChmielarz, Witold
dc.contributor.authorSzumski, Oskar
dc.date.accessioned2024-01-24T21:38:16Z
dc.date.available2024-01-24T21:38:16Z
dc.date.issued2017
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number3
dc.description.volume51
dc.identifier.doi10.17951/H.2017.51.3.135
dc.identifier.issn0459-9586
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/104676
dc.identifier.weblinkhttps://journals.umcs.pl/h/article/view/5286
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofAnnales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sec. H Oeconomia
dc.relation.pages135-146
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.encomputer games e-gamers e-gamers' behaviour didactic process
dc.subject.plgry komputerowe e-gracze zachowania e-graczy proces dydaktyczny
dc.titleDeterminants of the Use of Computer Games in the Teaching Process
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication