Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Teaching selected grammar structures through comics to primary school EFL students at lower proficiency levels

Uproszczony widok
dc.abstract.enLearning basic grammar structures is one of the most crucial stages of achieving accuracy in a foreign language; however, teaching grammatical rules to serve communication is associated with certain challenges due to their complexity. Many teachers struggle with diversity in grammar explanation or lack of useful didactic help which would make their pupils understand some structures better or faster. Visual support and setting language structures in context are essential for teaching grammar to lower proficiency level students. The aim of this thesis is to scrutinise the present knowledge concerning teaching English grammar and to analyse the needs of students at lower proficiency levels in order to find the most efficient way of presenting and practising basic grammar structures. The first chapter discusses the teachers’ role in presenting grammar. It also contains the description of the lower proficiency level primary school students (meaning the A1/A2 levels both in the first educational and in the second educational stage in Polish elementary schools) according to the Polish Core Curriculum. The second chapter presents conducted lesson plans, including the usage of short comics and activities displaying selected grammar structures, designed and created by the author. The study addresses the following didactic questions: How to convert abstract grammar structures into familiarised content?; What is the efficiency of brain-friendly learning methods, meaning visual aids, to teach grammar? To collect the data, a few lessons will be observed or conducted using original materials. The research will focus on introducing, practising or checking students’ knowledge regarding basic grammar structures. Those lessons will be analysed by the author. It is predicted that students who learn through comics will be more enthusiastic about learning grammar and will achieve better results than students exposed to traditional teaching methods.
dc.abstract.plUczenie się podstawowych struktur gramatycznych jest jednym z najważniejszych etapów osiągania precyzji i poprawności w języku obcym. Jednak nauczanie reguł gramatycznych służących komunikacji jest związane z pewnymi wyzwaniami wynikającymi ze złożoności tych zasad. Wielu nauczycieli zmaga się z różnicowaniem sposobów tłumaczenia gramatyki lub brakiem użytecznych materiałów dydaktycznych, które służyłyby uczniom do lepszego i szybszego zrozumienia wybranych treści gramatycznych. Pomoce wizualne oraz używanie językowych struktur w kontekście są podstawą nauczania gramatyki na niższych poziomach znajomości językowej. Istotą pracy jest analiza współczesnej wiedzy w obszarze nauczania języka angielskiego oraz potrzeb uczniów na niższych poziomach w celu znalezienia najskuteczniejszych sposobów prezentowania oraz ćwiczenia podstawowych struktur gramatycznych. W pierwszym rozdziale omawiana jest rola nauczyciela podczas prezentowania treści gramatycznych. Rozdział zawiera również opisy uczniów szkół podstawowych na niższych poziomach znajomości językowej (tzn. poziomów A1/A2, które głównie znajdują się na pierwszym, ale też drugim etapie edukacyjnym w polskich szkołach podstawowych) zgodnie z Polską Podstawą Programową. Drugi rozdział prezentuje plany lekcji przeprowadzonych zajęć, w tym wykorzystanie komiksów oraz aktywności przedstawiających wybrane struktury gramatyczne, stworzone przez autorkę. Praca dąży do odpowiedzi na następujące zagadnienia dydaktyczne: Jak przekształcić abstrakcyjną gramatykę na zrozumiałą treść? Jaka jest skuteczność przyjaznych mózgowi metod uczenia się, wykorzystujących wizualne pomoce dydaktyczne, w ramach nauczania gramatyki? W celu zebrania danych zostaną przeprowadzone obserwacje oraz lekcje przy użyciu specjalnie przygotowanych materiałów. Analiza będzie koncentrowała się na wprowadzaniu, ćwiczeniu i sprawdzaniu treści dotyczących znajomości podstawowych struktur gramatycznych. Zrealizowane lekcje zostaną ocenione przez autorkę. Przewiduje się, że uczniowie, którzy uczyli się z wykorzystaniem komiksów, będą bardziej entuzjastycznie nastawieni do uczenia się gramatyki oraz osiągną lepsze rezultaty w porównaniu z uczniami, którzy doświadczyli tradycyjnych metod nauczania.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentCentrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
dc.contributor.authorJekiełek, Julianna
dc.date.accessioned2025-01-09T12:46:27Z
dc.date.available2025-01-09T12:46:27Z
dc.date.defence2024-07-09
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-24
dc.description.promoterWalewska, Anna
dc.description.reviewerSielanko-Byford, Elżbieta
dc.description.reviewerWalewska, Anna
dc.identifier.apd233847
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163575
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.engrammar
dc.subject.enEFL
dc.subject.engrammatical chunks
dc.subject.encomic books
dc.subject.enbrain-friendly strategies
dc.subject.plgramatyka
dc.subject.plangielski jako język obcy
dc.subject.plfrazy gramatyczne
dc.subject.plkomiksy
dc.subject.plmetody przyjazne mózgowi
dc.titleTeaching selected grammar structures through comics to primary school EFL students at lower proficiency levels
dc.title.alternativeNauczanie wybranych struktur gramatycznych poprzez komisy wśród uczniów, których językiem obcym jest angielski, w szkołach podstawowych na niższych poziomach znajomości językowej.
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication