Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Jak amerykańska popkultura pokazywała wojnę wietnamską w latach 1961 – 1985, na przykładzie komiksów wydawnictwa Marvel Comics.
dc.abstract.en | The work begins with setting clear boundaries and the scope of the subject. In the next chapter, I included a reflection on what comics were. Then, I broadly described the influence of the Comics Code Authority on the comic book industry. Then, I briefly presented the history of the Marvel Comics publishing house and the social reception of the Vietnam War in the USA, after which I moved on to the main part of the work, i.e. an analysis of comics, divided into two chapters: comics published during the conflict and the second one concerning the decade after its end. Then I wrote about what we will not find in comics. Then I analyze the attitude of Stan Lee, the editor of the publishing house, to the Vietnam War. At the end, there is a summary and conclusions, as well as a bibliography and an appendix to the work. |
dc.abstract.pl | Praca zaczyna się od wytyczenia jasnych granic i zakresu tematu. W kolejnym rozdziale zawarłem refleksję na temat tego czym był komiks. Następnie szeroko opisałem wpływ Comics Code Authority na branżę komiksową. Później krótko przedstawiłem historię wydawnictwa Marvel Comics i społeczny odbiór wojny wietnamskiej w USA, po czym przeszedłem do głównej części pracy, czyli analizy komiksów, podzielonych na dwa rozdziały: komiksy wychodzące w czasie trwania konfliktu i drugi dotyczący dekady po jej zakończeniu. Następnie napisałem o tym czego w komiksie nie znajdziemy. Potem analizuję stosunek Stana Lee, redaktora wydawnictwa, do wojny wietnamskiej. Na końcu znajduje się podsumowanie i wnioski, a także bibliografia i aneks do pracy. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Wydział Historii |
dc.contributor.author | Gryczka, Radosław |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T12:48:02Z |
dc.date.available | 2025-01-09T12:48:02Z |
dc.date.defence | 2024-06-25 |
dc.date.issued | 2024 |
dc.date.submitted | 2024-06-14 |
dc.description.promoter | Brzostek, Błażej |
dc.description.reviewer | Brzostek, Błażej |
dc.description.reviewer | Kurz, Iwona |
dc.identifier.apd | 233640 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164286 |
dc.language | pl |
dc.language.other | en |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.en | comics |
dc.subject.en | politics |
dc.subject.en | society |
dc.subject.en | popular culture |
dc.subject.en | Marvel |
dc.subject.en | Vietnam |
dc.subject.en | war |
dc.subject.en | image |
dc.subject.en | America |
dc.subject.en | USA |
dc.subject.pl | komiks |
dc.subject.pl | polityka |
dc.subject.pl | społeczeństwo |
dc.subject.pl | kultura popularna |
dc.subject.pl | Marvel |
dc.subject.pl | Wietnam |
dc.subject.pl | wojna |
dc.subject.pl | obraz |
dc.subject.pl | Ameryka |
dc.subject.pl | USA |
dc.title | Jak amerykańska popkultura pokazywała wojnę wietnamską w latach 1961 – 1985, na przykładzie komiksów wydawnictwa Marvel Comics. |
dc.title.alternative | How American pop culture depicted the Vietnam War in the years 1961–1985, as exemplified by Marvel Comics. |
dc.type | MasterThesis |
dspace.entity.type | Publication |