Licencja
Exploring the potential of AI tools in teaching speaking to upper primary school learners of English: A teacher's resource pack
Abstrakt (PL)
Mówienie jest jedną z najważniejszych umiejętności jeśli chodzi o używanie współczesnych języków obcych w praktyce, a jednak niektórzy uważają że prawdopodobnie mało uwagi jest przykuwane do tego podczas tradycyjnych lekcji w szkole. W rezultacie, większość uczniów nie jest w stanie wyprodukować ustnie prostych zdań mimo że uczestniczyli w lekcjach przez wiele lat. Z pomocą Sztucznej Inteligencji (SI) nauczyciele mają możliwość z łatwością stworzenia dodatkowych materiałów po to żeby wzmacniać wspomnianą wyżej umiejętność. Celem tego licencjatu jest zbadanie wartości edukacyjnej w zastosowaniu SI w procesie nauczania Angielskiego jako języka obcego. Ta praca licencjacka dąży do wskazania zastosowania dodatkowych aktywności na mówienie, zgodnych z podstawą programową dla klas siódmych i ósmych szkoły podstawowej, na poziomie językowych A2 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ), stworzonych przy pomocy SI. Pierwszy rozdział zarysowuje proces nauczania mówienia. Zawiera on opis grupy wiekowej i charakterystycznych dla nich wyzwań, rolę i wartość nauczyciela jak również dostarcza różnorodny rodzaj aktywności na mówienie, wliczając kontrolowaną praktykę skupiająca się na dokładności jak również bardziej swobodną której celem jest płynność. Drugi rozdział zawiera zestaw zasobów dla nauczyciela, składający się z kilku pomysłów na dodatkowe zadania dotyczące mówienia przygotowanych przez autora oraz szczegółowy opis procesu ich tworzenia przy pomocy sztucznej inteligencji. Dodatkowo omawia on korzyści i wady używania SI do tworzenia materiałów dydaktycznych
Abstrakt (EN)
Speaking is one of the most significant skills when it comes to using modern foreign languages in practice and yet some claim that arguably little attention is drawn to it during traditional classes at school. Consequently, the majority of students are unable to form simple sentences orally although they have been attending classes over the course of several years. With the assistance of Artificial intelligence (AI) teachers have an opportunity to create additional resources effortlessly in order to enhance this ability - both in school and as a home practice. The goal of this thesis is to investigate the educational value of implementing AI in the process of teaching English as a foreign language. This dissertation aims at suggesting the implementation of additional speaking activities compatible with the core curriculum for seventh and eighth grade, level A2 by Common European Framework References, created with the assistance of AI. The first chapter overviews the process of teaching speaking. It includes a description of the target age group and their characteristic challenges, the role and value of the teacher and it provides various types of speaking activities including free and controlled practice, individual and interactive tasks. The second chapter contains the teacher’s resource pack comprising several ideas for additional speaking tasks prepared by the author and a detailed description of the process of its creation with the assistance of AI. Additionally, it discusses the benefits and drawbacks of using AI for creating this kind of teaching aids.