Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Inkluzja: obecność, uczestnictwo, dostępność

dc.abstract.plOtwartość, akceptacja różnorodności i tolerancja są cechami społeczeństw świadomych i empatycznych, umożliwiają zmniejszanie barier powodujących marginalizację i wykluczenie grup defaworyzowanych. Efektywne włączanie w edukacji jest procesem i stanem pożądanym, możliwym do wdrożenia, ale jednocześnie niosącym szereg wyzwań dla praktyki pedagogicznej. Często edukacja włączająca jest błędnie rozumiana, a przez to implementowana w niewłaściwy sposób. Artykuł sygnalizuje kilka wybranych, kluczowych zagadnień, stanowiących punkt wyjścia do refleksji i inspirację do dalszych poszukiwań. Jakie są bariery i wyzwania w edukacji włączającej? Jakie są obawy i nastawienie nauczycieli do inkluzji? Jak nauczyciele oceniają swoje przygotowanie do nauczania włączającego i poczucie sprawczości w tym zakresie?
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorNijakowska, Joanna
dc.date.accessioned2024-01-25T04:14:54Z
dc.date.available2024-01-25T04:14:54Z
dc.date.issued2022
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.volume4
dc.identifier.issn0446-7965
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/109328
dc.identifier.weblinkhttps://jows.pl/artykuly/inkluzja-obecnosc-uczestnictwo-dostepnosc
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationlinguistics
dc.relation.ispartofJęzyki Obce w Szkole
dc.relation.pages9-15
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plNauczanie otwarte i na odległość (ODL), Niepełnosprawność i uczenie się języków, Podnoszenie jakości nauczania i uczenia się języków obcych, Wykluczenie społeczne – uczniowie z grup defaworyzowanych
dc.titleInkluzja: obecność, uczestnictwo, dostępność
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication