Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Inkluzja: obecność, uczestnictwo, dostępność
dc.abstract.pl | Otwartość, akceptacja różnorodności i tolerancja są cechami społeczeństw świadomych i empatycznych, umożliwiają zmniejszanie barier powodujących marginalizację i wykluczenie grup defaworyzowanych. Efektywne włączanie w edukacji jest procesem i stanem pożądanym, możliwym do wdrożenia, ale jednocześnie niosącym szereg wyzwań dla praktyki pedagogicznej. Często edukacja włączająca jest błędnie rozumiana, a przez to implementowana w niewłaściwy sposób. Artykuł sygnalizuje kilka wybranych, kluczowych zagadnień, stanowiących punkt wyjścia do refleksji i inspirację do dalszych poszukiwań. Jakie są bariery i wyzwania w edukacji włączającej? Jakie są obawy i nastawienie nauczycieli do inkluzji? Jak nauczyciele oceniają swoje przygotowanie do nauczania włączającego i poczucie sprawczości w tym zakresie? |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Nijakowska, Joanna |
dc.date.accessioned | 2024-01-25T04:14:54Z |
dc.date.available | 2024-01-25T04:14:54Z |
dc.date.issued | 2022 |
dc.description.finance | Publikacja bezkosztowa |
dc.description.volume | 4 |
dc.identifier.issn | 0446-7965 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/109328 |
dc.identifier.weblink | https://jows.pl/artykuly/inkluzja-obecnosc-uczestnictwo-dostepnosc |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | linguistics |
dc.relation.ispartof | Języki Obce w Szkole |
dc.relation.pages | 9-15 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.pl | Nauczanie otwarte i na odległość (ODL), Niepełnosprawność i uczenie się języków, Podnoszenie jakości nauczania i uczenia się języków obcych, Wykluczenie społeczne – uczniowie z grup defaworyzowanych |
dc.title | Inkluzja: obecność, uczestnictwo, dostępność |
dc.type | JournalArticle |
dspace.entity.type | Publication |