Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Experiential marketing – the state of research in Poland

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T19:55:30Z
dc.abstract.enThe aim of the paper is to present the state of research in the field of experiential marketing in Poland. The concepts of the experience economy and experiential marketing have emerged in the Western countries in late 90-ties, while in Poland they started attracting researchers’ attention in the last 10 years. Still, the systematic literature review presented in this paper reveals that a number of empirical studies in this field is low and most of the papers present case studies. The directions for future research include measuring customer experience in different contexts with special emphasis on online and mobile customer experiences. The unexplored paths are also connected with co-creation of experiences and understanding and measuring the experience concept and its relation to value for customer.
dc.abstract.plCelem artykułu jest przedstawienie koncepcji gospodarki doświadczeń i marketingu doświadczeń oraz stanu badań w dziedzinie marketing doświadczeń w Polsce. Podczas, gdy rozważania na temat gospodarki doświadczeń i marketingu doświadczeń w zachodnim piśmiennictwie pojawiły się już pod koniec lat 90., w Polsce zyskały zainteresowanie dopiero w ciągu ostatniej dekady. Przeprowadzony systematyczny przegląd literatury wskazuje na niewielką liczbę badan empirycznych, wśród których dominują studia przypadku. Zidentyfikowano następujące kierunki przyszłych badań: pomiar doświadczeń konsumentów, ze szczególnym naciskiem na środowisko online i mobile, zjawisko współtworzenia doświadczenia oraz pogłębione zrozumienie związku doświadczenia konsumenta i wartości.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorDziewanowska, Katarzyna
dc.contributor.authorKacprzak, Agnieszka
dc.date.accessioned2024-01-25T00:07:43Z
dc.date.available2024-01-25T00:07:43Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number9
dc.description.volumeXXVI
dc.identifier.doi10.33226/1231-7853.2019.9.1
dc.identifier.issn1231-7853
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/106742
dc.identifier.weblinkhttps://www.pwe.com.pl/czasopisma/marketing-i-rynek/numery-czasopisma/marketing-i-rynek-nr-92019,p1610303316
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofMiesięcznik Marketing i Rynek
dc.relation.pages4-14
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enexperience economy,
dc.subject.enexperiential marketing,
dc.subject.ensystematic literature review,
dc.subject.enPoland
dc.subject.plgospodarka doświadczeń,
dc.subject.plmarketing doświadczeń,
dc.subject.plsystematyczny przegląd literatury,
dc.subject.plPolska
dc.titleExperiential marketing – the state of research in Poland
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication